אחרי שהואשם בהריגה בשוגג: אלק בולדווין טוען לחפותו

במשפט שמתנהל נגדו על הריגתה של הצלמת הלינה האצ'ינס על סט הצילומים, בולדווין הגיש לבית המשפט את עמדתו בנוגע לאישומים וטען שאינו אשם, בכך ויתר על זכותו לשימוע בבית המשפט. כעת על התביעה להוכיח מעל לכל ספק כי בולדווין אחראי למעשים המיוחסים לו - אם תצליח הוא עשוי להישפט ל-18 חודשי מאסר

השחקן אלק בולדווין
השחקן אלק בולדווין | צילום: רויטרס, ארכיון

השחקן האמריקני אלק בולדווין טוען לחפותו במשפט שמתנהל נגדו, כך פורסם הבוקר (שישי) בכלי תקשורת עולמיים. בולדווין מואשם בהריגתה בשוגג של הצלמת הלינה האצ'ינס בעת צילומים לסרט Rust באוקטובר 2021. בשל הטענה של בולדווין לחפותו, לא יתקיים היום השימוע בבית המשפט בטקסס.

התביעה מייחסת לבולדווין "רשלנות פושעת", ומבקשת עונש של 18 חודשי מאסר בפועל. האנה גוטיירז-ריד, אחראית הנשקים על סט הצילומים, מואשמת גם היא שהיתה מעורבת בהריגה בשוגג, כיוון שלא וידאה שהאקדח שהרג את האצ'ינס היה טעון בכדורי דמה, כך טוענת התביעה במשפט. בתקשורת לא ציינו כיצד טוענת גוטיירז-ריד לפני משפטה, ושימוע במשפטה אמור להתקיים היום אחר הצהריים (שעון טקסס).

הצלמת הלינה האצ'ינס שנורתה למוות על ידי אלק בולדווין
הצלמת הלינה האצ'ינס שנורתה למוות על ידי אלק בולדווין | צילום: Instagram

ביום שני האחרון התביעה בניו מקסיקו, שם התרחשו צילומי הסרט והתקרית הטרגית, הגישה בקשה להחמרת האישום כנגד בולדווין וגוטיירז-ריד בשל חוק חדש המחמיר בשימוש בנשק חם, אישום שהיה עלול לשלוח את שניהם לכלא לחמש שנים, אולם הבקשה נדחתה כיוון שהחוק עבר אחרי התקרית.

באוקטובר 2022 הגיעה משפחתה של האצ'ינס להסדר עם בולדווין שפרטיו לא ידועים. התביעה, שהוגשה בפברואר בסנטה פה נגד בולדווין, חברות ההפקה של הסרט, מפיקיו וחברי מפתח אחרים בצוות, טענה להפרות רבות של סטנדרטים בתעשייה.

משפחת האצ'ינס בתמונה משפחתית | צילום: מתוך אינסטגרם

האצ'ינס, בת 42, נהרגה כאמור על סט הצילומים. "זו תאונה טראגית", אמר אז בולדווין, והוסיף וכי דיבר עם בעלה של קורבן הירי, ואמר לו: "הלב שלי שבור". האצ'ינס נולדה באוקראינה וגדלה בבסיס צבאי רוסי. היא למדה עיתונאות בקייב והמשיכה ללימודי קולנוע בלוס אנג'לס. בשנת 2019 היא הוגדרה על ידי המגזין האמריקני לצילום קולנוע כ"כוכבת עולה" בתחום.