זלנסקי אישר את הדיווחים: "נמצא בדרך לארה"ב להיפגש עם ביידן"

ברקע הדיווח שלפיו ממשל ביידן שוקל לספק לאוקראינה טילי פטריוט, הנשיא זלנסקי הודיע שהוא עושה את דרכו לארצות הברית להיפגש עם הנשיא ביידן, ושהוא מצפה לנאום בשני בתי הקונגרס האמריקניים. זו היציאה הראשונה של נשיא אוקראינה ממדינתו מאז שנפתחה המלחמה עם רוסיה

זמן צפייה: 01:50

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי עושה את דרכו הבוקר (רביעי) לארבצות הברית, להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן. בציוץ שהעלה בחשבון הטוויטר שלו כתב זלנסקי כי הוא בדרכו "לחזק את העמידות ויכולות ההגנה של אוקראינה", והוסיף כי הוא וביידן ישוחחו על שיתוף הפעולה בין הארצות. עוד כתב זלנסקי כי ינאם בשני בתי הקונגרס האמריקניים. זו היציאה הראשונה של נשיא אוקראינה ממדינתו מאז נפתחה המלחמה עם רוסיה.

הבית הלבן אישרו את הדיווחים והוציאו הודעה רשמית בה נכתב כי במהלך ביקורו של זלנסקי יודיע ביידן על הענקת חבילת סיוע נוספת לאוקראינה, משמעותית יותר, בעלות של 2 מיליארד דולר, ובכללה תעניק ארה"ב לצבא האוקראיני סוללת טילי פטריוט. "הביקור ידגיש את מחויבותה של ארה"ב לתמוך באוקראינה למשך כל זמן שיידרש, גם באספקה כלכלית, גם הומניטרית וגם צבאית", נכתב בהודעת הבית הלבן.

On my way to the US to strengthen resilience and defense capabilities of 🇺🇦. In particular, @POTUS and I will discuss cooperation between 🇺🇦 and 🇺🇸. I will also have a speech at the Congress and a number of bilateral meetings.

יציאתו של זלנסקי מהמדינה מגיעה לאחר שאתמול הוא ביקר בעיר בחמוט, שם ניטשת הלחימה עם הכוחות הרוסים. באחרונה פנה נשיא אוקראינה בבקשה למימון נוסף של הלחימה, ואמר כי העלות החודשית של ההגנה על אוקראינה עומדת על כ-5 מיליארד דולר.