בתאילנד שוקלים: סירוס כימי לעברייני מין

נתונים מהעשור האחרון מראים כי כמעט שליש מעברייני המין במדינה שבדרום-מזרח אסיה חזרו על פשעיהם לאחר ששוחררו מהכלא, והובילו לאישור ראשוני של הצעת חוק חריגה - לפיה חלקם יוכלו לעבור סירוס בתמורה לריצוי עונש מאסר מופחת. "אני לא רוצה לראות בחדשות עוד דברים רעים שקורים לנשים"

משטרה - תאילנד (ארכיון)
משטרה - תאילנד (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

תאילנד קרובה להכרזה על סירוס כימי מבחירה, כאמצעי למיגור עבירות המין במדינה - זאת לאחר שהמחוקקים אישרו אתמול (שני) את הצעת החוק הראשונית, לפיה לחלק מהעבריינים תוצע האפשרות לבחור בהליך כימי של סירוס, שיוביל בתמורה להפחתת עונש המאסר בפועל.

הצעת החוק, אשר עלתה לראשונה במרץ האחרון ואושרה אתמול על ידי 145 סנאטורים, עדיין צריכה לעבור הצבעה נוספת עד שניתן יהיה להעביר את החוק באופן ממלכתי. הצעד החריג מגיע על רקע נתוני עבירות המין הגבוהים במדינה. 16,413 עברייני מין הורשעו ושוחררו מבתי הכלא בתאילנד בין השנים 2013 ל-2020, ומתוכם 4,848 עבריינים חזרו על פשעם.

תחת הצעת החוק הנוכחית, חלק מעברייני המין הנמצאים בסיכון מוגבר לחזרתיות על פשעם, ככל הנראה יקבלו את האפשרות לבצע הזרקות להפחתת רמות הטסטוסטרון בגופם, בתמורה לקיצור העונש שלהם בכלא, וזאת בתנאי שהצעד יאושר על ידי שני רופאים שונים.

העבריינים יהיו תחת מעקב במשך 10 שנים, ויידרשו לשים אזיק אלקטרוני, על פי הצעת החוק. אם הדבר יאושר, תאילנד למעשה תצטרף לקבוצה קטנה של מדינות אשר משתמשות כיום בסירוס כימי, וביניהן פולין, דרום קוריאה, רוסיה ואסטוניה, וגם כמה ממדינות ארצות הברית.

שר המשפטים של תאילנד התייחס היום לצעד החריג, ואמר: "אני רוצה שהחוק הזה יעבור במהרה. אני לא רוצה לראות בחדשות עוד דברים רעים שקורים לנשים".