זעם בבריטניה: 870 תוקפים מינית ביקשו סליחה - ושוחררו

תחת תוכנית שנקראת "פתרון קהילתי" שנועדה למנוע פתיחת תיקים פליליים במקרי פשיעה קטנים אם העבריינים הביעו חרטה, שוחררו לדרכם עברייני מין בערים שונות בממלכה. "אין צדק לקורבנות ואין הגנה לציבור"

גבר באזיקים (אילוסטרציה)
גבר באזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

870 אנסים בבריטניה שוחררו בשנתיים האחרונות ללא עונש, כך פורסם אמש (שבת) בכתבת תחקיר של "הדיילי מירור". עברייני המין שוחררו ללא רישום פלילי לפי תוכנית שנקראת "פתרון קהילתי", ונועדה לטפל בפשעים קטנים כמו גניבה מחנויות, אם החשוד הודה במעשיו וביקש סליחה, אך התחקיר חשף כי הרשויות בממלכה שחררו לחופשי גם עברייני מין.

בכתבת התחקיר נטען כי חלק מכוחות המשטרה בערים שונות באי הבריטי השתמשו בתוכנית גם כלפי עבירות אונס, התערטלות, פגיעה בילדים ומציצנות, ובין 870 האנסים ששוחררו היו גם חמישה שפגעו בילדים. עוד נכתב כי מאז 2020, שבעה מקרי אונס וחמישה מקרי אונס בקטינים טופלו באותו האופן.

פיונה מקנזי, מובילת הקמפיין 'לא נסכים לזה', אמרה: "אין צדק לקורבנות ואין הגנה לציבור כשנותנים לתוקפים ללכת אם הם אומרים 'סליחה'. עבירות מין 'קטנות' שמקלים בהן ראש יכולות להוביל לפשעים חמורים יותר".

סאמי וודהאוס, שהייתה קורבן לתקיפה מינית בנעוריה, התייחסה למקרה ואמרה: "אני זועמת. זה פשוט מטורף. למה שתתנו לתוקף מינית לבקש סליחה ושלא יופלל?". עוד הוסיפה, "איזה מסר זה מעביר? הצעה לעברייני מין לבצע את זממם ולחמוק מעונש, ללא אחריות על מעשיהם".