פרשת המין בקפריסין: בית המשפט קבע כי הצעירה הבריטית לא שיקרה

כשנתיים לאחר האירוע שבו טענה כי נאנסה ע"י קבוצת נערים ישראלים, בית המשפט בקפריסין קיבל את ערעורה של הצעירה שהורשעה בתלונת שווא לאחר שחזרה בה מתלונתה וקבע כי לא שיקרה

הצעירה הבריטית שהואשמה שבדתה אונס
הצעירה הבריטית שהואשמה שבדתה אונס | צילום: חדשות 13

פרשת המין באיה נאפה: בית המשפט בקפריסין קיבל היום (שני) את ערעורה של הצעירה הבריטית על הרשעתה בבדיית האונס על ידי קבוצת נערים ישראלים לפני כשנתיים וקבע כי היא לא שיקרה. מחוץ לבית המשפט התקיימה הפגנת תמיכה בצעירה.

בינואר שנה שעברה הורשעה הצעירה בבדיית האונס, ונגזר עליה ארבעה חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים וקנס על סך 140 אירו. השופט קבע כי הצעירה העלילה על הנערים את התלונה כנקמה על כך שצולמה מקיימת יחסי מין עם אחד מהם.

כחודש לפני כן העידה הצעירה בבית המשפט, וסיפרה: "אני לא יודעת כמה מהם אנסו אותי - הצלחתי להתרחק מהם והתחלתי לצרוח". בת ה-19 סיפרה על יחסי המין שקיימה בהסכמה עם בחור ישראלי אותו פגשה מוקדם יותר, ושחזרה: "חבריו ניסו להיכנס, אמרתי 'לא, לא. אני לא עושה את זה'. אמרתי להם שהם צריכים ללכת. נשמעו הרבה צעקות בעברית".

"לא יכולתי לנשום", סיפרה הצעירה. "ניסיתי להטות את הראש שלי הצידה והחברים צעקו, ניסיתי להזיז את רגלי, למשוך את הידיים שלי. לא יכולתי לראות כמה מהם אנסו אותי. התנשמתי, הצלחתי להתרחק מהם והתחלתי לצרוח יצאתי מהחדר כשאני רועדת וצורחת".

כמה שבועות לפני כן התפרסמה עדותה, שבה ניסתה להסביר ששינוי הגרסה נבע מחשש שחוקר המשטרה בקפריסין יחטוף ויהרוג אותה, אם לא תבטל את התלונה: "אני יכולה לומר ב-100% שחששתי לחיי כשהייתי בתחנת המשטרה". לדברי בת ה-19, "החוקר רצה שאכתוב שהאונס היה מומצא - וצעק עליי שאפסיק לבכות".