בכיר אמריקני באפגניסטן: חיסלנו את האיום על שדה התעופה בקאבול

לאחר הפרסומים על פיצוץ שנשמע בבירה האפגנית, בכיר בצבא ארה"ב אישר שמדובר בפעולת חיסול, שלדבריו, מנעה את המשך ההתקפות על נמל התעופה. לפי דיווחים, מספר אזרחים נהרגו, ביניהם ילדים

חיילים אמריקנים בשדה התעופה קאבול
חיילים אמריקנים בשדה התעופה קאבול | צילום: רויטרס

בכיר בצבא האמריקני אמר היום (שני) כי "חיסלנו את האיום על שדה התעופה בקאבול". בכך, הוא מאשר כי הפיצוץ שנשמע בבירה האפגנית הוא כתוצאה מפעילות חיסול נגד המשך ההתקפות של ארגון הטרור דאעש. בכך אומרים גורמים בכירים בצבא האמריקני, "נמנע פיגוע התאבדות קטלני נוסף באזור השדה".

למרות חיסול מטרת הטרור, לפי דיווחים נהרגו מספר אזרחים אפגנים ובהם שלושה ילדים כתוצאה מהתקיפה. אותו בכיר אמר כי "הנושא בחקירה אך כל אובדן של חפים מפשע מביא עימו עצב עמוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ נפגש עם אבו מאזן: "ישראל נכונה לחזק את כלכלת הרשות"

הוריקן "איידה" פגע בלואיזיאנה: מיליונים נותקו מחשמל

על רקע חילוקי דעות עם הפרויקטור: מנהל המרכז לשליטה התפטר

פינוי פליטים מאפגניסטן
פינוי פליטים מאפגניסטן | צילום: רויטרס

כזכור, ארה"ב הוציאה אתמול אזהרה מפני פיגוע נוסף ומיידי בשדה התעופה במדינה האיסלאמית, שעלול לצאת לפועל על ידי דאעש. מחלקת המדינה האמריקנית הוציאה הודעה ובה קראה לכל אזרחי ארה"ב השוהים בסמוך לשדה, לעזוב במהירות את האזור בשל חשש ממוקד ואמין לפיגוע. במהלך השבת הזהיר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מפני "סיכון גבוה להתקפה נוספת בקאבול תוך 24 -36 שעות".

במהלך סוף השבוע תקף וחיסל כטב"מ של הצבא האמריקני 2 פעילי דאעש הקשורים בתכנון הפיגוע באפגניסטן בתגובה לאירוע הקשה שהתרחש ביום חמישי בשדה התעופה של קאבול, בו נהרגו 13 חיילים אמריקנים ולפחות 169 אזרחים אפגנים. התקיפה האמריקנית התרחשה מזרחית לעיר ג'לאלבאד וההרוגים הם מפקד בדרג בינוני בשלוחה האפגנית של דאעש ואדם נוסף שנסע עימו במכונית.