מפה לשם: אקטיביסטים בנו נדנדה על גבול ארה"ב-מקסיקו • צפו

שני פרופסורים אמריקנים פיתחו את המשחק במחאה על ההחלטה לבנות חומה בין המדינות. בתיעוד ניתן לראות ילדים משני הצדדים משחקים יחד. "מה שקורה בצד אחד משפיע על השני, לכן יצרנו את זה"

זמן צפייה: 02:40

אקטיביסטים אמריקנים החלו להפעיל אמש (שני) נדנדנה המחברת בין גבול ארצות הברית ומקסיקו, כמחאה על ההחלטה לבנות חומה בין המדינות. בסרטון ניתן לראות את הילדים משחקים משני צדי הגבול, ומשפחותיהם נהנות ומשוחחות.

המשחק הוא יצירתם של הפרופסורים האמריקנים רונלד ראאל ווירג'יניה סאן פרטלו. ראאל, פרופסור לאדריכלות באוניברסטת קליפורניה, וסאן פרטלו, מרצה לעיצוב, הגו יחד את הרעיון, אותו כינו ה"חומה המתנדנדת". ראאל: "מה שקורה בצד אחד משפיע על השני, זה מה שעושה הנדנדה, היא עולה ויורדת. בדיוק לזה התכוונו".

הצמד החל לפתח את המשחק המרגש ב-2009, במטרה לאפשר לילדים משני הצדדים לשחק יחד. מטרת הנדנדה היא לחבר בין תושבי שתי המדינות, שחומה הוצבה ביניהם. "זה עצוב שהגבול מפריד בינינו. אנחנו תוהים איך אפשר לראות אחד את השני", סיפרה אליאנה ויטלה, תושבת מקסיקו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אישה אולצה לשתות מהאסלה": מחוקקים נגד מחנות המעצר בארה"ב

מקסיקו תשלח 15 אלף חיילים לגבול ארה"ב כדי למנוע מעבר מהגרים

טראמפ איים: "אם ההגירה ממקסיקו לא תיפסק – אסגור את הגבול"

ראאל פרסם את הסרטון בעמוד האינסטרם שלו, והסביר את חשיבות המשחק, וכן הצפייה של אנשים בו: "אחד הדברים המדהימים בחוויה של סאן פרטלו ושלי היא לראות את התכנון שלנו מתעורר לחיים, באירוע מלא שמחה, התרגשות ויחד בגבול".

 

View this post on Instagram

 

One of the most incredible experiences of my and @vasfsf’s career bringing to life the conceptual drawings of the Teetertotter Wall from 2009 in an event filled with joy, excitement, and togetherness at the borderwall. The wall became a literal fulcrum for U.S. - Mexico relations and children and adults were connected in meaningful ways on both sides with the recognition that the actions that take place on one side have a direct consequence on the other side. Amazing thanks to everyone who made this event possible like Omar Rios @colectivo.chopeke for collaborating with us, the guys at Taller Herrería in #CiudadJuarez for their fine craftsmanship, @anateresafernandez for encouragement and support, and everyone who showed up on both sides including the beautiful families from Colonia Anapra, and @kerrydoyle2010, @kateggreen , @ersela_kripa , @stphn_mllr , @wakawaffles, Chris Gauthier and many others (you know who you are). #raelsanfratello #borderwallasarchitecture

A post shared by Ronald Rael (@rrael) on

"הגבול הפך לנקודת משען ממשית ליחסי ארצות הברית ומקסיקו. ילדים ומבוגרים שהיו מחוברים בעבר בדרכים מאוד משמעותיות, מבינים כי מעשיהם משליכים על הצד השני".

הנשיא טראמפ פועל מאז שנבחר למנוע מעבר מהגרים אל מעבר לגבול מקסיקו, בין היתר באמצעות בניית מתקני כליאה בהם מופרדים ילדים מהוריהם ומוחזקים בתנאים קשים.

על פי הערכות, אלפי קטינים בהם פעוטות, מוחזקים במחנות לאורך הגבול לאחר שהופרדו מהוריהם, ומעדויותיהם עולה כי הם מוחזקים בתנאים קשים: מספר ילדים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי אינם מקבלים סבון או משחת שיניים, ואמהות קטינות דיווחו כי אינן מקבלות חיתולים וילדיהן מסתובבים עירומים או בביגוד מלוכלך.