הסיוט של כל הורה: פורצים למצלמות בחדרי ילדים - ומטרידים אותם

תופעה מטרידה בארה"ב: האקרים פורצים למצלמות אבטחה בחדרי שינה של ילדים, מדברים איתם ונותנים להם הוראות והמשטרה - חסרת אונים. "אני לא מסוגלת לתאר במילים עד כמה אני מרגישה מחוללת"

זמן צפייה: 02:29

תופעה מטרידה בארה"ב: אשלי לימאי ממיסיסיפי התקינה מצלמת אבטחה בחדר של בתה בת השמונה, אליסה, כדי לשמור עליה ולוודא את שלומה בכל עת - אך נחרדה לגלות שדווקא המצלמה שנועדה להגן עליה אפשרה להאקר לפרוץ אליהם הביתה וירטואלית ולהטריד את אליסה.

בתיעוד של המקרה שפורסם בתקשורת האמריקנית ניתן לראות את אליסה שוהה בחדרה כאשר קול בוקע מהמצלמה ומבהיל אותה. היא שואלת במי מדובר והקול עונה "אני החבר הכי טוב שלך", ומיד אחר כך מורה לה "את יכולה לבלגן את החדר שלך, את יכולה לשבור את הטלוויזיה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"המקור": ההורים שנלחמו כדי להשיג לבנם את התרופה היקרה בעולם

הנוער שקיבל זכות הצבעה לפני שנה – ויצביע בפעם השלישית

טראמפ תקף את הנערה גרטה תונברג: "צריכה לשלוט בכעסים שלה"

תיעוד מהפריצה למצלמות האבטחה בחדרה של אליסה
תיעוד מהפריצה למצלמות האבטחה בחדרה של אליסה | צילום: חדשות 13

אליסה נבהלה, צעקה לאמה ורצה החוצה מהחדר. למרבה המזל המקרה הזה נגמר ללא נזק, אך בכל זאת הדבר הפחיד מאוד את המשפחה.

"אני אפילו לא מסוגלת לתאר במילים עד כמה אני מרגישה מחוללת. זה הסיוט הנורא מכל שלי", שיתפה אשלי לימאי, אימה של אליסה. "כל הזמן פחדתי, אפילו פחדתי מהחדר שלי כמה ימים", הוסיפה בתה. "אני עדיין קצת מפחדת ממנו".

אליסה לימאי
אליסה לימאי | צילום: חדשות 13

אליסה היא לא היחידה: מדובר במצלמה של חברת "רינג", שנחשבת לאחת המתנות הכי פופולריות בחג המולד הקרוב. גם אישה באטלנטה גילתה שמישהו צופה בה כשהיא הולכת לישון בחדר השינה שלה, ואפילו מדבר עם הכלב שלה כשהיא לא נמצאת בבית

למרות שהוגשו תלונות למשטרה ונפתחה חקירה, האחראים לפריצה טרם נמצאו. חברת רין שמוכרת את המצלמה הפופולרית התנערה מאחריות וטענה כי מדובר במקרים בודדים וכי המצלמות שנפרצו שייכות למשתמשים שלא הקפידו לשמור על שם המשתמש והסיסמא שלהם. בנוסף הציעה ללקוחות המודאגים להחליף סיסמא - או להשתמש במערכת האבטחה הכפולה לצפייה מרחוק שהיא מספקת.