שני הרוגים ושני פצועים באירוע ירי בבית ספר בקליפורניה

כוחות משטרה הגיעו לבית הספר בסנטה קלריטה, צפונית ללוס אנג'לס, והתחילו בפינוי התלמידים. היורה נעצר ואושפז לקבלת טיפול רפואי. על פי צוותי הרפואה, אחד הפצועים במצב קשה

טרור הנשק בארצות הברית: שני תלמידים נהרגו ושניים נוספים נפצעו באירוע ירי שהתרחש היום (חמישי) בבית ספר בסנטה קלריטה שבקליפורניה. כוחות משטרה הגיעו לזירה והחלו בפינוי התלמידים. צוותי הרפואה מסרו כי מבין הפצועים - אחד במצב קשה, ואחד נוסף במצב טוב ויציב.

על פי החשד, היורה הוא תלמיד בית הספר בן 15. לאחר מרדף הגיעו השוטרים לביתו של החשוד, ועל פי השריף המקומי הוא נעצר והועבר לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התייחס לאירוע והשתתף בצער המשפחות. "אנו שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר למשפחות וחברי ההרוגים באירוע הטרגי הזה", כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו. "מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים".

עוד בחדשות 13:

"אמריקה נרקבת מבפנים": המניפסט הגזעני של החשוד בירי מטקסס

טרור הנשק בארה"ב: 9 הרוגים ו-26 פצועים באירוע ירי באוהיו

קליפורניה: לפחות 3 הרוגים ו-15 פצועים באירוע ירי ביריד אוכל


בחודש שעבר נהרגו ארבעה בני אדם וחמישה נוספים נפצעו, לאחר שאדם חמוש נכנס לבר בקנזס סיטי שבארצות הברית ופתח באש. היורה הצליח ככל הנראה להימלט מהמקום, והמשטרה מנהלת אחריו מצוד. הרקע לאירוע עדיין אינו ידוע והמשטרה חוקרת את הנסיבות.

בספטמבר נהרגו ארבעה בני אדם ו-21 נוספים נפצעו כתוצאה מירי בערים אודסה ומידלנד שבטקסס. תחילה, המשטרה המקומית ניהלה מצוד אחר היורה, שככל הנראה גנב רכב של חברת הדואר והחל לירות לעבר אנשים באופן אקראי - ואף קראה לתושבים להישאר בבתיהם. בהמשך, גם היורה נהרג והוסרה הכוננות. בין ההרוגים שלושה שוטרים.

זירת הירי באודסה
זירת הירי באודסה | צילום: רויטרס

האירוע החל מעבירת תנועה, שהתפתחה לירי לעבר השוטרים ולבריחתו של היורה. ככל הנראה, במהלך חילופי האש בין הצדדים - נפגעו האנשים. היורה, גבר לבן בשנות השלושים לחייו, נורה ונהרג כאמור בתום מרדף.

בחודש אוגוסט נהרגו 20 בני אדם באירוע ירי שהתרחש בסניף של רשת הכלבו "וולמארט", במתחם הקניות Cielo Vista בעיר אל פאסו שבטקסס. יממה לפני האירוע, פרסם החשוד מניפסט בו הוא מפרט את סיבותיו לירי. "אני תומך ביורה במסגד בניו זילנד", הבהיר פטריק קרסיוס בן ה-21 בפתח דבריו. "המתקפה הזאת היא תגובה לפלישה ההיספאנית לטקסס. אני מגן על ארצי מפני השינוי התרבותי והאתני שהם מביאים. הילידים האמריקנים לא לקחו ברצינות את הפלישה האירופית – ותרבותם נחרבה".

"בקצרה אומר: אמריקה נרקבת מפנים, ויהיה כמעט בלתי אפשרי לשנות זאת בדרכי שלום", המשיך. "התאגידים מזהמים את הסביבה שלנו, ותרבות הצריכה מייצרת טונות של פסולת פלסטיק ואלקטרוניקה. אני אוהב את חבריי האמריקנים, אבל לעזאזל הם עקשנים מכדי לשנות את אורח החיים שלהם. הצעד ההגיוני הבא יהיה להקטין את גודל האוכלוסייה – אם ניפטר ממספיק בני אדם, אורח החיים שלנו יהפוך למזיק פחות".

פטריק קארסיוס החשוד בטבח באל פאסו, טקסס (ארכיון)
פטריק קארסיוס החשוד בטבח באל פאסו, טקסס (ארכיון)

שעות לאחר אירוע הירי בטקסס התרחש אירוע ירי נוסףבעיר דייטון שבאוהיו. על פי הדיווחים, היורה ניסה להיכנס לבר בשם Ned Peppers Bar שבעיר ולאחר שסורבה כניסתו, החל לירות לעבר המבלים במקום. המשטרה אישרה כי עשרה בני אדם, בהם היורה שלבש אפוד מגן, נהרגו ו-26 נוספים נפצעו. לדבריהם, שוטרים מקומיים היו בקרבת זירת הירי והצליחו להשתלט על האירוע במהירות ולמנוע הרג נוסף. לצד כוחות משטרה רבים הגיעו למקום גם כוחות FBI.

דוברת בית החולים המקומי "מיאמי ואלי", אישרה מוקדם יותר היום כי למקום הגיעו 16 נפגעים מהירי. לפי עדי ראייה: "אחד היורים ניסה להיכנס לבר אבל לא הספיק לעבור בדלת, מישהו לקח ממנו את הרובה וירה בו למוות". ראשת העיר של דייטון הודיעה כי היורה הרג תשעה אנשים ופצע 26 בפחות מדקה.