יורש העצר הסעודי עצר 3 מבני משפחת המלוכה - כחלק ממאבק הירושה

הרשויות בממלכה עצרו אתמול שלושה נסיכים בכירים, בהם גם אחיו הצעיר של המלך סלמאן, בחשד לבגידה ושתכננו להדיח את המלך ואת ממשיך דרכו מוחמד בן סלמאן מתפקידם

זמן צפייה: 01:00

יורש העצר מוחמד בן סלמאן עצר אתמול (שישי) שלושה מבני משפחת המלוכה כחלק ממאבקי הכוחות הפנימיים בממלכה על הירושה, ומתוך חשד שתכננו להדיח אותו ואת המלך סלמאן.

הרשויות בממלכה עצרו שלושה נסיכים בכירים, כאשר הבכיר בהם הוא אחמד בן עבד אל-עזיז - אחיו הצעיר של המלך סלמאן והבן היחיד של מייסד הממלכה שנותר בחיים מלבד המלך. הנסיך אחמד נחשב לפופולרי מאוד במיוחד בקרב מתנגדיו של מוחמד בן סלמאן.

לכתבות נוספות בנושא >> 

שנה אחרי רצח העיתונאי חשוקג'י: 5 נאשמים נידונו למוות בסעודיה

"א-סיסי ובן סלמאן משכנעים מדינות ערביות לפתח קשרים עם ישראל"

לראשונה: ישראל תעניק היתר יציאה לאזרחים הרוצים לבקר בסעודיה

סלמאן מלך סעודיה
סלמאן מלך סעודיה | צילום: רויטרס

העצור השני הוא הנסיך מוחמד בן נאיף, שהיה יורש העצר עד 2017 והוחלף על ידי בן סלמאן. מוחמד בן נאיף מקורב מאוד לממשל האמריקני ובמיוחד ל-CIA. יחד עמו, נעצר אחיו הנסיך נוואף בן נאיף. שלושתם נעצרו כאמור בחשד לבגידה.

כזכור, לפני כחודשיים 11 בני אדם הורשעו ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י שהתרחש בשנה שעברה בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. על חמישה מהם נגזר עונש מוות – ושלושה נוספים ישלחו למאסר של 24 שנים. סגן שר המודיעין שנחשד במעורבות בפרשה זוכה בשל היעדר ראיות. בנו של חשוקג'י בירך על גזר הדין: "נעשה צדק עם אבא שלי".

חשוקג'י, שהיה ידוע בביקורת נוקבת כלפי יורש העצר הסעודי, הגיע כזכור בתחילת אוקטובר שעבר לקונסוליה בבירה הטורקית כדי לטפל במסמכי הגירושין שלו במטרה להינשא בשנית. ארוסתו, הטיג'ה ג'נגיז, שהמתינה לו מחוץ למבנה, התלוננה לאחר כמה שעות כי חשוקג'י לא יצא מהקונסוליה. בתקשורת דווח כי צוות של 15 סעודים עינה אותו וביתר את גופתו. בסעודיה הכחישו את הדיווחים, אך כעבור שבועיים מסרו את גרסתם הסופית, בכך שהעיתונאי נהרג במהלך קטטה, שהמעורבים בה ניסו להסתירה. לאחר דיווח זה אמר גורם אמריקני בכיר כי ארצות הברית אינה סבורה כי הגרסה של הסעודים בנוגע לנסיבות מותו של ג'מאל חשוקג'י - אמינה.