המגפה מתפשטת: 169 מתים בספרד ביממה; גרמניה מגייסת מילואים

זינוק של כ-25% במספר החולים בספרד • משרד הבריאות האיראני: כל 10 דקות אדם מת ו-50 נדבקים בנגיף • טורקיה שולחת חצי מיליון ערכות בדיקה לארה"ב • בכיר באיחוד האירופי נדבק בנגיף

זמן צפייה: 02:27

מגפת הקורונה: ברחבי העולם תועדו גם היום (חמישי) מספרי הידבקות ומוות גבוהים. בספרד דווח כי ביממה האחרונה מתו 169 בני אדם. בסך הכל, עד כה, נרשמו במדינה 17,147 נדבקים.

משרד ההגנה הגרמני הודיע על כוונתו לגייס חיילי מילואים על מנת להתמודד עם התפשטות הנגיף ברחבי הרפובליקה. זאת, ברקע העלייה במספר הנדבקים במדינה - שעומד כעת על כ-11 אלף בני אדם. 20 בני אדם מתו עד כה. בבלגיה נוספו אתמול 309 מקרים חדשים, והמספר הכולל כעת במדינה עומד על 1,795. בצפון אירלנד נרשם מקרה מוות ראשון, ובשווייץ מניין הנדבקים עומד על 3,888.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חסידי חב"ד ששבו מחו"ל נשלחו ל"מלון קורונה" – למרות שלא נדבקו

סין: "לראשונה מאז ההתפרצות – לא זוהו מקרים חדשים בחוביי"

המתווה המסתמן לממשלת חירום: תוקם לכמה חודשים ותעסוק רק בנגיף

אתרי התיירות באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה
אתרי התיירות באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה

בתוך כך, משרד הבריאות הטורקי הודיע שיסייע לארצות הברית, ויישלח אליה 500 אלף ערכות בדיקה. בד בבד, מישל ברנייה, ראש צוות המו"מ בין האיחוד האירופי לבין בריטניה בנושא הברקזיט, הודיע שנדבק בנגיף ונכנס לבידוד.

באיראן עלו מקרי ההדבקה ל-18,407, ומניין המתים במדינה עומד על 1,284. משרד הבריאות האיראני הודיע כי כל עשר דקות אדם מת באיראן, ו-50 נדבקים.

נגיף הקורונה בעולם
נגיף הקורונה בעולם | צילום: רשת ABC האוסטרלית

בתוך כך, משרד הבריאות הסיני הודיע היום כי לראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה בדצמבר – לא אובחנו לאורך היממה האחרונה מקרים חדשים של הידבקות במחוז חוביי, שממנו החלה התפשטות הקורונה.

עם זאת, המדינה רשמה 34 מקרים מחוץ למחוז, מרביתם חזרו ממדינות זרות. מדובר בזינוק לעומת היממה הקודמת, שבה אובחנו 13 חולים ברחבי המדינה. עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי עד כה נדבקו בנגיף הקורונה 80,928 אזרחי סין, ומניין המתים עומד עד 3,245.

בתוך כך, במדינות העולם ממשיכים לנסות להילחם בהתפשטות הנגיף, בעוד הוא ממשיך לגבות קורבנות רבים. אתמול עלה מספר הנדבקים ברחבי העולם ליותר מ-200 אלף, כאשר קרוב ל-8,000 בני אדם מתו עד כה כתוצאה מהמחלה.