ברני סנדרס הודיע: פורש מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית

המועמד הפרוגרסיבי לראשות המפלגה הדמוקרטית, המכהן כסנאטור מדינת ורמונט, הכריז בפני אנשי הצוות שלו על השעיית הקמפיין. בכך, הפך ג'ו ביידן למועמד הדמוקרטי שככל הנראה יתמודד מול טראמפ

זמן צפייה: 00:34

ברני סנדרס, המועמד הפרוגרסיבי לראשות המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, הודיע הערב (רביעי) כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות ארה"ב, שייערך בנובמבר 2020. בכך, הפך ג'ו ביידן למועמד שככל הנראה יתמודד מול טראמפ.

סנדרס מסר את ההודעה בדבר השעיית מסע הבחירות לאנשי הקמפיין שלו. בהמשך נשא סנדרס הצהרה והודה לכל תומכיו. "למרות שהקמפיין נגמר, המאבק לצדק ממשיך", אמר סנדרס.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ברני סנדרס בחוץ. תודה לאליזבת וורן, בלעדיה, ברני היה זוכה כמעט בכל מדינה ב'סופר טיוזדיי'. האנשים של ברני צריכים לבוא למפלגה הרופבליקנית".

ג'ו ביידן, שמתמודד לראשות המפלגה, התייחס לפרישתו: "סנדרס יצר תנועה פוליטית משמעותית, והשפיע רבות על המרוץ לנשיאות 2020".

סנדרס, יהודי-אמריקני יליד 1941, מכהן כסנאטור מדינת ורמונט מאז שנת 2007. הוא ניסה ללא הצלחה להיות המועמד הדמוקרטי לנשיאות ב-2016, ועד שלב מסוים הססתמן כמועמד המוביל של המפלגה.

בחודש שעבר זכה סגן נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ו ביידן, במרבית הקולות במדינות אריזונה, אילינוי ופלורידה, במסגרת הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית. ניצחונות אלה העניקו לביידן יתרון משמעותי במספר הצירים, לעומת המתמודד העיקרי של סגן הנשיא לשעבר על התפקיד, הסנאטור ברני סנדרס.

ברני סנדרס
ברני סנדרס | צילום: רויטרס

הנצחונות של ביידן הגיעו ברקע משבר נגיף הקורונה, כאשר מניין הנדבקים מהנגיף בארצות הברית ממשיך לעלות. לאחר הנצחונות שלו, ביידן פנה אל מצביעי סנדרס הצעירים בסרטון שהעלה לרשת מביתו ואמר כי "אני שומע אתכם ואני יודע מה ניצב על כף המאזניים. אני יודע מה עלינו לעשות. המטרה שלנו היא לאחד את המפלגה הדמוקרטית ואת האומה".

ניצחונות אלה מצטרפים לניצחונותיו של ביידן במישיגן, מיזורי, מיסיספי ואיידהו, בהם הביס את סנדרס ולנצחונותיו בתשע מדינות במסגרת ה"סופר טיוזדיי", בתחילת מארס.

סנדרס הפסיד במרוץ החשוב ביותר, שהתקיים במדינת מישיגן, שם זכה ביידן ב-53.1% מהקולות, לעומת 39.9% שלהם זכה סנדרס. זאת, בשל מספר הקולות שהמדינה מצייגת בכנס הוועידה הדמוקרטית - 125, שם ייבחר המועמד הרשמי מטעם המפלגה להתמודדות מול הנשיא המכהן.

בתחילת מארס הודיעו אליזבת וורן ומייקל בלומברג על פרישה מהמרוץ.