אסון באיטליה: נעדרים במפולת באי ליד נאפולי

מפולת בוץ שנגרמה כתוצאה מגשמים חזקים סחפה בתים ומכוניות לים. לפחות 10 בניינים קרסו. הרשויות המקומיות מדווחות על נעדרים - בהם צעירה בת 25 ומשפחה עם תינוק. התושבים נקראו להישאר בבתים

האסון באיטליה
האסון באיטליה | צילום: רויטרס

גשמים חזקים שפקדו את אזור קמפניה, שמקיף את נאפולי והאי איסקיה שבאיטליה, גרמו היום (שבת) למפולת בוץ שסחפה בתים באיסקיה. לפחות 10 בניינים קרסו, מכוניות ועצים נשטפו לים.

תחילה דווח על שמונה הרוגים, אך לפי שעה מדווח רק על נעדרים - בהם צעירה בת 25 ומשפחה עם תינוק. ראש העיירה לאקו אמנו שבאי אמר כי עשרות משפחות עדיין מנותקות קשר וכי כמה מבנים קרסו. על-פי הדיווחים, נותרו גם כמה בני אדם לכודים בתוך מלון. ברשויות המקומיות קראו לתושבי האי להישאר בבתיהם כדי להימנע מלהפריע לשירותי החירום.

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, אמרה בהצהרה כי היא נמצאת בקשר עם שר ההגנה האזרחית נלו מוזומצ'י וכן עם מחלקת ההגנה האזרחית באזור קמפניה. שר הפנים האיטלקי, מתאו פיאנטדוסי, אמר: "לפי שעה אין דיווחים על מקרי מוות מאומתים, אך קיימים קשיים בפעולות החילוץ בשל מזג האוויר הסוער".

מכוניות נסחפו במפולת. האסון באיטליה
מכוניות נסחפו במפולת. האסון באיטליה | צילום: רויטרס

איסקיה הוא אי געשי המרוחק כ-30 קילומטרים מנאפולי. תיירים רבים מגיעים אליו בשל המרחצאות החמים שבו וכן בשל חופיו. מבנים רבים נבנו באי באופן בלתי-חוקי - מה שמסכן את תושביו ואת התיירים במקרים של הצפות ורעידות אדמה. כך למשל, ב-2006 נהרגו אב ושלוש בנותיו באי כתוצאה ממפולת.