סופה של אגדה: הטניסאי רפאל נדאל הודיע על פרישה

לאחר אחת הקריירות המפוארות ביותר שידע הענף, הטניסאי האגדי הודיע שיפרוש אחרי שייצג את ספרד בגביע דיוויס הקרוב. נדאל, שזכה ב-22 תארי גרנד סלאם ובשתי מדליות זהב, הודיע על הפרישה באמצעות סרטון בחשבון הטוויטר שלו: "זו הייתה החלטה קשה, אך לכל דבר בחיים יש התחלה וסוף"

רפאל נדאל
רפאל נדאל | צילום: רויטרס

לאחר 22 זכיות בתארי גראנד סלאם וכשעל צווארו שתי מדליות זהב אולימפיות - הטניסאי האגדי הודיע על פרישה: רפאל נדאל הודיע היום (חמישי) על פרישה מטניס, וקבע את סיומה של אחת הקריירות המפוארות ביותר שידע הענף. לפני שיניח את המחבט, הוא צפוי לייצג את נבחרת ספרד בגביע דיוויס הקרוב. על פרישתו הודיע נדאל באמצעות סרטון שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, שם בנוסף כתב תודה רבה לכולם במספר שפות, כולל בעברית: "תודה לכולכם".

"אני פורש מהטניס המקצועי. האמת שאלו היו שנים קשות, והשנתיים האחרונות במיוחד", אמר נדאל בסרטון הפרישה, והמשיך: "אני לא חושב שהייתי מסוגל לשחק בלי הגבלה. זאת כמובן הייתה החלטה קשה, כזאת שלקח לי זמן לקבל. אבל בחיים האלה להכל יש התחלה וסוף. אני חושב שזה הזמן המתאים לשים סוף לקריירה שהייתה ארוכה, ומוצלחת יותר ממה שיכולתי לדמיין".

בסרטון נדאל מודה לכל חבריו לענף, למתמודדים נגדו ולצוות שלו. הוא מספר על משפחתו ועל אימו, "שנתנה כל מה שיכלה" כדי שיצליח. "אני מתרגש לקראת הטורניר האחרון שלי בגביע הדיוויס, שם אייצג את מדינתי. זאת סגירת מעגל. כיוון שאחת ההנאות הגדולות הראשונות שלי כשחקן טניס מקצועי היה הגמר בגביע הדיוויס בסביליה 2004. אני מרגיש בר מזל על כל הדברים שחוויתי", אמר.

נדאל בן ה-38, יליד העיר מיורקה שבספרד, החל את הקריירה המקצוענית שלו בשנת 2002. שנתיים לאחר מכן זכה בטרניר המקצועני הראשון שלו בפולין. בשנת 2005 פרץ לתודעה של הטניס העולמי, עם זכייה ראשונה בטורניר גרנד סלאם, כשהניף את גביע אליפות צרפת הפתוחה.

רפאל נדאל עם גביע ווימבלדון ב-2008
רפאל נדאל עם גביע ווימבלדון ב-2008 | צילום: רויטרס
רפאל נדאל עם גביע אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2017
רפאל נדאל עם גביע אליפות ארה"ב הפתוחה ב-2017 | צילום: רויטרס

בסך הכל זכה נדאל 14 פעמים באליפות צרפת הפתוחה, ה"רולן גרוס", 4 פעמים באליפות ארה"ב הפתוחה ופעמיים בטורניר ווימבלדון ובאליפות אוסטרליה הפתוחה. בנוסף זכה נדאל במדליית זהב אולימפית בבייג'ינג 2008 בטורניר היחידים, ובמדליית זהב נוספת בטורניר הזוגות בריו 2016. נדאל דורג במקום הראשון בעולם במשך 209 שבועות במצטבר.