חולץ לאחר 3 חודשים בלב ים עם כלבתו: "אני אסיר תודה"

המלח האוסטרלי, שנסחף עם כלבתו במשך שלושה חודשים בלב האוקיינוס הפסיפי, אותר על ידי ספינת דיג מקסיקנית כשהוא במצב טוב יחסית. "זהו יום של אושר כי יצאנו להרפתקה כדי להציל הרפתקן שהיו לו הרבה יותר בעיות מאיתנו"

Australian Sailor Timothy Lindsay Shaddock Is Helped By Mexican Migration Authorities, In Colima
שאדוק לאחר חילוצו מלב האוקיינוס | צילום: רויטרס

טימותי לינדסי שאדוק, מלח אוסטרלי בן 54, וכלבתו בלה, ניצלו אחרי שלושה חודשים בלב האוקיינוס הפסיפי - כך דווח אתמול (שלישי) ברשת CNN. המלח וכלבתו שרדו הודות לאכילה של דגים נאים ושתיית מי גשמים. שאדוק ובלה אותרו על ידי סירת דייגי טונה מקסיקנית, שזיהתה במקרה את כלי השיט שלהם במרחב העצום של האוקיינוס ​​הגדול בעולם.

שאדוק ובלה נתקעו בלב ים לאחר שהחשמל על כלי השיט שלהם נותק בעקבות סופה קשה. "אני מרגיש בסדר. אני מרגיש הרבה יותר טוב ממה שהרגשתי עד עכשיו, אני אומר לכם", אמר שאדוק, שאותר כשהוא רזה מאד אך במצב בריאותי טוב יחסית, במסיבת עיתונאים. הוא אמר עוד שהוא דג הרבה ואכל "הרבה סושי טונה" כדי לקיים את עצמו ואת בלה, אבל לדבריו, בריאותו קיבלה תפנית לא טובה לאחר שנתקל בסופה.

הכלבה בלה עם המחלצים במקסיקו
הכלבה בלה עם המחלצים במקסיקו | צילום: רויטרס

השניים נצפו בסופו של דבר במזרח האוקיינוס ​​הפסיפי, כמעט 2,000 ק"מ מהיבשה, כך לפי גרופומאר, החברה שבבעלותה ספינת הטונה שאיתרה אותם. עוד נמסר מהחברה כי צוות הסירה, בראשותו של קפטן אוסקר מזה אורגון, סיפק לשאדוק טיפול רפואי, חמצן ומזון. "תודה לאל שהביא אותנו בדרכו של אדם שיכול היה למות. זהו יום של אושר כי יצאנו להרפתקה כדי להציל הרפתקן שהיו לו הרבה יותר בעיות מאיתנו", אמר אנטוניו סוארס מגרופומאר.

שאדוק עם רשויות במקסיקו
שאדוק עם רשויות ההגירה במקסיקו | צילום: רויטרס

שאדוק שיבח את בלה על שהעניקה לו חברה נחוצה והסביר כיצד השניים נפגשו במקרה: "בלה די מצאה אותי באמצע מקסיקו. היא מקסיקנית, והיא לא נתנה לי ללכת. ניסיתי למצוא לה בית אולי שלוש פעמים, והיא פשוט המשיכה לעקוב אחרי אל המים" הוא נזכר.

שאדוק, שנראה מבולבל במקצת ורזה מאד עם זקן ושיער פרוע, אמר שהוא "תמיד יהיה במים" למרות מה שקרה לו. "אני לא יודע כמה רחוק אפליג שוב באוקיינוס,אבל אני חושב שאני פשוט אוהב את הטבע".