ארה"ב: כ-190 אלף חיילים ובדלנים פרו-רוסים מקיפים כעת את אוקראינה

לפי הערכות מודיעיניות אחרונות שערכו האמריקנים - ריכוז הכוחות הרוסיים בגבול אוקראינה הוא "חריג ביותר", מה שעשוי להצביע על מוכנותה של רוסיה לפלישה מיידית לשכנתה. גורם רשמי בארה"ב מסר כי 120 הגדודים הלוחמים של צבא רוסיה יחד עם הכוחות הבדלנים עשויים להגיע לכ-190 אלף חיילים שמקיפים את אוקראינה

זמן צפייה: 05:38

ההסלמה בגבולות מזרח אירופה: גורם רשמי ובכיר בארה"ב מסר לרשת CNN כי 120 הגדודים הלוחמים של צבא רוסיה, יחד עם כוחות הבדלנים במזרח אוקראינה - עשויים להגיע יחד לכ-190 אלף חיילים שמקיפים כעת את אוקראינה. בהתאם להערכות, סך הכוחות הרוסיים נכון לעכשיו גוברים על מספר הכולל של החיילים האוקראינים.

בהתאם להערכות המודיעיניות האחרונות של ארה"ב, ישנם 120 גדודים של לוחמים רוסיים מתוך 160 קיימים, והם נמצאים כעת במרחק של 60 קילומטרים מאוקראינה. למרות שסך הכוחות הרוסיים שנמצאים כעת בגבולות אוקראינה מהווים כ-75% מהכוח ההתקפי שלה - מדובר בפחות ממחצית מכמות החיילים בצבא רוסיה כולו.

File Photo: Russian Service Members Hold Drills In The Rostov Region
טנקים רוסיים בתרגיל | צילום: רויטרס

בנוסף, רוסיה שלחה לגבולות אוקראינה 35 גדודים של לוחמי מערך ההגנה האווירית מתוך ה-50 הקיימים, כמו כן גם 500 מטוסי קרב ומפציצים כבדים ובינויים שנמצאים בטווח המיידי לאוקראינה - כך לפי האמריקנים.

מוקדם יותר היום שוחחו הנשיאים עמנואל מקרון ומקבילו הרוסי פוטין בעניין ההסלמה במזרח אירופה, והשניים הסכימו על הצורך למצוא פתירון דיפלומטי למשבר באוקראינה, כך נמסר מארמון האליזה. בהמשך לכך, שרי החוץ של שתי המדינות צפויים להפגש בימים הקרובים בניסיון לקיים פסגה ברמות הבכירות ביותר בין רוסיה, אוקראינה ובני ברית אחרים במטרה "ליצור סדר אבטחה חדש ביבשת אירופה". כמו כן, שרי החות של רוסיה וצרפת ישוחחו מחר. בד בבד, לפי לשכתו של הנשיא מקרון, פוטין אמר למקרון כי הכוחות הרוסיים יעזבו את בלארוס בתום התרגיל הצבאי בין השניים.

בתוך כך, בריאיון שהעניק היום מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקןף ל-CNN, אמר כי "כל מה שמוביל לפלישה רוסית לאקוראינה כנראה מתרחש בשטח", ואיים כי "ארה"ב ובעלות בריתה הרכיבו 'חבילה מסיבית' של סנקציות נגד רוסיה אם היא תפלוש צבאית".