ללא אישור מקייב: רוסיה תפתח מסדרונות הומניטריים - רק לשטחה

לפחות 71 ילדים נהרגו ו-100 נוספים נפצעו מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה • ראש עיריית קייב: "מחצית מאוכלוסיית הבירה נמלטה מהמלחמה" • פוטין: "אזרחי אירופה נפגעים כתוצאה מהסנקציות עלינו" • הנשיא זלנסקי ינאם בפני הח"כים באמצעות זום • ארה"ב מעריכה: השיירה הרוסית התקדמה 5 ק"מ לעבר הבירה קייב | כל העדכונים

בקצרה:

המלחמה שחוללה רוסיה באוקראינה נכנסה היום לשבוע השלישי שלה ברציפות, כאשר מספר הקורבנות האוקראינים ממשיך לטפס מדי יום בעקבות ההפצצות הרוסיות הבלתי פוסקות על מטרות אזרחיות ברחבי המדינה. על אף פתיחתם של מספר מסדרונות הומניטריים, האוקראנים מתקשים להימלט מהמלחמה בגלל הפרות חוזרות ונשנות הפסקת האש על ידי ירי ארטילרי של הצבא הרוסי. בתוך כך, רוסיה הודיעה היום כי תפתח מדי יום בשעה 10:00 מספר מסדרונות הומניטריים שיאפשרו מעבר רק לשטחה - זאת מבלי אישור מהשלטון בקייב.

בריאיון שהעניק היום נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לעיתון גרמני, במהלכו הוא התייחס לאיום הגרעיני של פוטין ודחה את הריעיון כי הנשיא הרוסי יעשה בו כל שימוש: "להיות רוצח זה דבר אחד, אך להיות אובדני זה כבר משהו אחר". במקביל, כלי תקשורת באוקראינה האשימו היום את רוסיה בהפצת פייק-ניוז, לפיה "אוקראינה מפתחת נשק ביולוגי ומשתמשת בציפורים על מנת להפיץ וירוסים".

כמו כן, הסיוע לאוקראינה נמשך, כאשר ארה"ב שלחה עזרה הומניטרית נוספת בשווי 53 מיליון דולרים. בד בבד, ראש שירות המודיעין האמריקני אמר היום כי הכרזת אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה לא יסייע במידה רבה לאוקראינה. לדבריו, רוב התקיפות הרוסיות מבוצעות מהקרקע ולא מהאוויר. "אזור אסור לטיסה לא יגן על אוקראינה מפני הארטילריה הרוסית וטילים אחרים", אמר לוטננט-גנרל סקוט ברייר.

[timeline id="1782" name="מלחמה באירופה: הערב ה-15"]