מיקרוסופט: רוסיה ממשיכה לתקוף שרתי ענן וחברות אמריקניות

קבוצת "נובליום" הרוסית, שאחראית לתקיפת הסייבר שבוצעה על חברת "סולארווינדס" ב-2020, ממשיכה בפעילותה לאחר שכבר תקפה 140 חברות שונות בארה"ב. "הקרמלין מנסה לייסד מנגון ריגול ארוך טווח"

מטה חברת סולארווינדס בטקסס שהותקפה על ידיד האקרים רוסים
מטה חברת סולארווינדס בטקסס שהותקפה על ידיד האקרים רוסים | צילום: רויטרס

חברת מיקרוסופט מסרה היום (שני) כי קבוצת ההאקרים הרוסית "נובליום", שאחראית בין היתר לתקיפת הסייבר על חברת "סולארווינדס" מטקסס, ממשיכה בפעילותה ההתקפית נגד מטרות אמריקניות - בהם שרתי ענן ורשתות מחשבים.

כזכור, ההאקרים הרוסים שפרצו בהצלחה בשלהי 2020 לסוכנויות פדרליות של ארה"בף תקפו לא פחות מ-140 חברות טכנולוגיה אמריקניות שונות, לפי מיקרוסופט, כאשר הרוסים ממשיכים בקמפיין הריגול שלהם במדינה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

חברי קבוצת "נובליום", השייכת למודיעין הרוסי, תקפה שרשראות אספקה של חברות שונות שסוחרות בתוכנות מחשב ומפיצות אותן, כמו כן חברות שעוסקות במחשוב ושירותי ענן. לצד זאת, מיקרוסופט לא חשפה את שמות החברות שפנגעו עד כה מההתקפה הרוסית.

טום בורט, סגן נשיא במיקרוסופט שאחראי לנושא אבטחת הלקוחות, אמר היום כי "הפעילות הזו מצד הרוסים מהווה אינדיקיצה נוספת לניסיונות מצד הרוסים לצבור אופציה לחדירה ארוכת טווח וסיסטמטית לשרשראות האספקה הטכנולוגית ולייסד מנגנון ריגול שישרת את האינטרסים של הממשלה הרוסית".