ארה"ב: רוסיה תגברה שוב את כוחותיה בגבול אוקראינה במהלך הסופ"ש

לפי הפנטגון, הקרמלין ממשיך לעבות את הכוחות הרוסיים בגבולות אוקראינה באמצעות כלים משוריינים וחיילים - שמספרם עומד כעת על כ-140 אלף. במקביל, התגברה פעילות שכירי החרב הרוסים במדינה מדאיגה את נאט"ו. תושבי קייב, לעומת זאת, נשארים נחושים ולא פוחדים

זמן צפייה: 07:07

רוחות מלחמה באירופה: הפנטגון מסר הערב (שני) כי רוסיה תגברה שוב את כוחותיה הצבאיים בגבול אוקראינה במהלך סוף השבוע האחרון באמצעות כלים משוריינים וחיילים - שמספרם הכולל עומד על כ-140 אלף.

לפי צילומי לוויין חדשים של חברה אמריקנית, הקרמלין שלח לגבולות אוקראינה כמויות גדולות של חיילים רוסים וציוד צבאי לבסיס חיל האוויר "אוקטוברסקי", שנמצא צפונית לבירת חצי האי קרים סימפרופול. נכון לעכשיו, הרוסים ממשיכים להתעצם בעיקר בשלוש נקודות אסטרטגיות - חצי האי קרים, מערב רוסיה ובלארוס.

טנק רוסי במסגרת אימונים בגבול אוקראינה
טנק רוסי במסגרת אימונים בגבול אוקראינה | צילום: רויטרס

תושב קייב סיפר לשליח חדשות 13 גיל תמרי כי "אזרחים רבים עוזבים את העיר". הוא עצמו מתכנן להישאר וכך גם תושבים נוספים. בסופרמרקטים בעיר המוצרים על המדף כרגיל ולא נראה שנעשים נסיונות לאגור מזון.

במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה כי לפי גורמים ביטחוניים בכירים במערב, בשבועות האחרונים התגברה פעילות שכירי החרב הרוסים בשטח אוקראינה. לשכירי חרב אלו קשרים למרגלים רוסים ולשירותי המודיעין ובמדינות נאט"ו גובר החשש כי זו עוד הכנה של הקרקע לפלישה רוסית.

הגורמים טענו כי לפני מתקפה צבאית, הרוסים יחלו במתקפת סייבר על תשתיות קריטיות של אוקראינה כמו רשת החשמל והגז. רוסיה עלולה להשתמש בשכירי החרב על מנת לזרוע מחלוקות ולשתק את אוקראינה בעזרת חיסולים ממוקדים ושימוש בנשק מיוחד.

בעבר כבר פורסם כי התקפה הרוסית עלולה להתחיל ממתקפת דמה אוקראינית, שתבוים על ידי הרוסים עצמם, במטרה להצדיק את הפלישה. ייתכן ושכירי החרב, בהכוונת הממשל הרוסי, יהיו מעורבים בפעילות עוינת בתוך אוקראינה, ויהוו עילה לפלישה".

Germany's Scholz Travels To Kyiv
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

בד בבד, מנהיגי המערב ממשיכים לשלוח מסרים מאיימים לקרמלין, למשל הארגון הכלכלי G7 איים היום כי "הסנקציות שיוטלו על רוסיה ישפיעו באופן מאסיבי על הכלכלה הרוסית", וראש ממשלת בריטניה ג'ונסון קרא לפוטין "לסגת מגבולות אוקראינה". לצד זאת, שר החוץ הרוסי לברוב אמר כי "רוסיה עדיין רואה הזדמנות להסכמות ביטחוניות עם המערב".