המודיעין האוקראיני: בכירים רוסים מתכננים להתנקש בפוטין - וכבר מצאו לו יורש

קבוצת אליטה פוליטית ועסקית רוסית שואפת להוריד את פוטין מהשלטון "מהר ככל האפשר" ולשם כך הם שוקלים לפעול בדרך של "הרעלה, מחלה פתאומית או תאונה", טוען המודיעין האוקראיני. היורש הצפוי, ראש שירות הביטחון הפדרלי, הסתכסך לאחרונה עם פוטין כשניתח באופן שגוי את היכולות של הצבא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

על פי פוסט שפירסם אמש (ראשון) המודיעין האוקראיני בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, חברי האליטה הפוליטית והעסקית ברוסיה, המשפיעים על יחסי הפנים של המדינה ומתנגדים לנשיא הנוכחי, ולדימיר פוטין, מתכננים לכאורה להתנקש בחיי הנשיא על ידי "הרעלה, מחלה פתאומית או תאונה" ובכך להחליפו.

המטרה, טוען המודיעין האוקראיני, היא "להוריד את פוטין מהשלטון מהר ככל האפשר ולשקם את הקשרים העסקיים עם המערב שנהרסו בעקבות המלחמה באוקראינה". בנוסף, חלק מהבכירים שוקלים למנות את אלכסנדר בורטניקוב, ראש השירות הביטחון הפדרלי הרוסי (ה-FSB) בתור יורשו של פוטין.

אלכסנדר בורטניקוב ראש FSB סוכנות ביון רוסיה
ראש ה-FSB אלכסנדר בורטניקוב | צילום: רויטרס

בורטניקוב עמד בראש הצוות שניתח את עמדות האוכלוסייה האוקראינית לצד היכולות הצבאיות של רוסיה לקראת הפלישה. בורטניקוב הסתכסך עם הנשיא פוטין שהאשים אותו בקושי להשתלט על אוקראינה, טוענים במודיעין האוקראיני, ומוסיפים כי בורטניקוב חבר לקבוצת הבכירים בנסיונם להפוך את השלטון.

המידע הגיע לטענת המודיעין האוקראיני מהרוסים, בניסיון של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי אולי למתן את השפעתו של רמזן קדירוב, נשיא צ'צ'ניה, על השלטון הרוסי, או ניסיון מוקדם לשפר את היחסים עם הרשויות האוקראיניות בדרך עקיפה.