ברלין: הדיפלומט שנמצא מת מחוץ לשגרירות היה סוכן ביון רוסי

כוחות הביטחון הגרמנים סבורים כי גופתו של הגבר בן ה-35 שנמצאה בחודש שעבר מחוץ לשגרירות רוסיה בברלין לאחר שנפל אל מותו מחלון במבנה - שייכת לסוכן סמוי שעבד בשירותי המודיעין הרוסיים

אנשי ביטחון עומדים מחוץ למטה ה-FSB ברוסיה
אנשי ביטחון עומדים מחוץ למטה ה-FSB ברוסיה | צילום: רויטרס

עיתון ה"דר שפיגל" הגרמני פרסם היום (שישי) כי כוחות הביטחון בגרמניה סבורים כי גופתו של הדיפלומט הרוסי בן ה-35 שנמצאה מחוץ לשגרירות רוסיה בברלין באוקטובר, שייכת לסוכן חשאי רוסי שעבד בשירות הביטחון הפדרלי של רוסיה. לטענת הביטחון הגרמני, הסיבה למותו של הדיפלומט היא ככל הנראה נפילה מקומה גבוהה של בניין השגרירות. לצד זאת, טרם ברור כיצד ומדוע נפל.

שמו של הדיפלומט לא הותר לפרסום, אך הוא זוהה כמזכיר בדרגה שנייה של השגרירות, וכבנו של קצין בכיר מדריקטוריון השירות הביטחון הפדרלי של רוסיה העוסק במלחמה טרור, גנרל אלכסיי ז'אלו - כך לפי האתר ההולנדי bellingscat. השגרירות הרוסית תיארה את המקרה כ"תאונה טרגית" ומסרה כי איננה יכולה להרחיב "עקב סיבות אתיות".

הכיכר האדומה במוסקבה ריקה מאדם
הכיכר האדומה במוסקבה ריקה מאדם | צילום: רויטרס

בתוך כך, דובר משרד החוץ הגרמני מסר במהלך תדרוך עיתונאי כי ממשלת גרמניה הייתה מודעת למותו של הדיפלומט הרוסי בבירה אך לא יכלה למסור פרטים נוספים בנושא.

שגרירות רוסיה בברלין כינתה את התקרית המסתורית של מות הדיפלומט כ"תאונה טראגית". הדיפלומט שנמצא מת לאחר שנפל מחלון בשגרירות רוסיה בברלין, היה בנו של מנהל רשת ריגול.