רוסיה: פייסבוק הסירה תוכן "קיצוני" ותיאלץ לשלם קנס על איטיות

לפי דיווחים בתקשורת הרוסית, חברת פייסבוק הסכימה לדרישת הממשל הרוסי למחוק תוכן מהרשת החברתית שכלל, לטענת מוסקבה, פורנוגרפיה של ילדים ו"תכנים קיצוניים". גובה הקנס: עד מאות מיליונים

פייסבוק
פייסבוק | צילום: רויטרס

לפי דיווח שהתפרסם היום (שלישי) ברויטרס, חברת פייסבוק הסכימה לדרישת הממשל הרוסי למחוק תוכן מהרשת החברתית, אך היא עלולה להידרש גם לתשלום קנס משמעותי. בתקשורת הרוסית דווח כי החברה נדרשה על ידי שירות הפיקוח על התקשורת במדינה להסיר את התוכן אך לאחר שפעלה באיטיות ייתכן שתיאלץ לשלם גם קנס שעלול להגיע למאות מיליוני דולרים, על פי החוק הרוסי.

לפי פרסומים בתקשורת הרוסית, פייסבוק נדרשה על ידי השלטונות להסיר תכנים שכוללים שימוש בסמים, תכנים של פורנוגרפיית ילדים ו"תכנים קיצוניים", כלשונם. רוסיה הגבירה לאחרונה את הלחץ שהיא מפעילה על חברות וגופים טכנולוגיים זרים כחלק ממאמציה לשלוט בתכנים המתפרסמים ברשתות החברתיות. הרשות הרוסית לפיקוח על התקשורת איימה עוד בשבוע שעבר על פייסבוק כי תידרש לשלם קנס בסך של עד 10% מרוויחה במדינה אם לא תסיר את התכנים שהוגדרו כ"לא חוקיים" על ידי השלטונות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות מתמחים חתמו על מכתבי התפטרות: לא נקבל "פייק מתווה"

הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

עסקת ענק: ישראל תמכור לצ'כיה מערכות נ"מ בסך 620 מיליון דולר

הפגנה נגד פייסבוק בוושינגטון
הפגנה נגד פייסבוק בוושינגטון | צילום: רויטרס

כזכור, משמתמשים ברחבי העולם דיווחו אמש על תקלה בטעינת ועדכון פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ שנמשכה כ-6 שעות. עד כה לא ברור מה הגורם לתקלה. בעקבות התקלה, מניית פייסבוק ירדה ב-5%. בנוסף, נרשמו בעיות תקשורת בחברות הסלולר האמריקניות.

מוקדם יותר השבוע, עובדת פייסבוק לשעבר, פרנסיס הווגן, נחשפה בריאיון לתוכנית התחקירים האמריקנית "60 דקות". בריאיון מקיף היא מספרת על עשרות אלפי המסמכים שהדליפה בתחקיר הענק שפרסם העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שחשף כיצד הרשת החברתית התעלמה ומנעה טיפול בשיח השלילי בפייסבוק.

פרנסיס הווגן הוגאן עובדת פייסבוק לשעבר הדלפה מארק צוקרברג
יוצאת לאור. עובדת פייסבוק לשעבר פרנסיס הווגן | צילום: מתוך התוכנית ''60 דקות''

הווגן צפויה להעיד בקונגרס היום על מה שהיא יודעת שהתרחש בחברה בעת שעבדה בה. "אפשר להגדיר את הפעילות כניגוד עניינים בין מה שמועדף למען תועלת הציבור לבין מה שמועדף למען תועלתה של פייסבוק", סיפרה הווגן בריאיון. "פייסבוק שוב ושוב העדיפה את האינטרסים שלה והעדיפה את הרווחים הכספיים שלה".