דיווח: חיילים רוסים דרסו מפקד בכיר במחאה על היקף האבדות

המקרה פורסם לראשונה בפייסבוק על ידי עיתונאי אוקראיני וכעת קיבל אישור מכמה גורמים במערב. לא ברור האם הוא נהרג כתוצאה מכך, אך לטענת הגורמים ישנן ראיות לכך שאכן הוא נדרס. ההערכה היא שמדובר במרד בעקבות כמות הרוגים גבוהה ביחידה עליה פיקד

Whatsapp Image 2022 03 26 At 0
טנקים רוסיים במחוז דונצק | צילום: רויטרס

מפקד בצבא הרוסי נדרס על ידי חייליו במהלך הקרבות באוקראינה באופן מכוון - כך טוענים היום (שבת) גורמים במערב. המקרה אירע ככל הנראה השבוע ומהווה סימן לחוסר המוטיבציה והתסכול הרב ששורר בצבא הרוסי. הדיווח הראשוני הגיע מעיתונאי אוקראיני ולפיו הקולונל של בריגדה 37 נדרס על ידי טנק.

בדיווחים נוספים על המקרה החריג נכתב כי הוא אף מת מפצעיו מאוחר יותר. אחד הגורמים אמר כי יש סיבות להאמין שמפקד הבריגדה, שדרגתו מקבילה לדרגת אלוף-משנה, "נהרג על ידי חייליו, כתוצאה מהיקף האבדות הגדול בבריגדה שבפיקודו".

עם זאת, למרות שישנן ראיות לכך שהוא אכן נדרס, במערב טוענים כי זה לא ודאי שהוא נהרג כתוצאה מכך. אמש הם סייגו את הטענה ואמרו כי הם מחפשים לאמת האם הוא חי או מת, וכן שהחשוב הוא לא מצבו, אלא העובדה שהיה מרד והמשמעות שלו.

הדיווח המקורי הגיע מהעיתונאי האוקראיני רומן טסימבליוק שאמר שהמקרה אירע לאחר שהיחידה איבדה כ-50% מכוח האדם שלה בקרבות במקאריב, הסמוכה לקייב. לדבריו, "לאחר שבחר זמן נוח, במהלך הקרב, הוא דרס את המפקד שעמד לצדו - ופצע אותו בשתי רגליו". לאחר מכן הקולונל פונה לבית חולים בבלארוס.