גרסת רוסיה לשיחת ביידן-פוטין: "האזהרות מפני פלישה הגיעו לרמה אבסורדית"

אחרי הנשיא האמריקני איים כי אם רוסיה תפלוש לאוקראינה - "התגובה תהיה מהירה ונחרצת", בקרמלין טענו כי השיחה בין שני המנהיגים נערכה בצל "היסטריה" מתוקפנות רוסית. "במוסקבה עדיין בוחנית את הצעת ארה"ב לפתרון מדיני"

זמן צפייה: 07:52

בקרמלין מסרו הערב (שבת) את גרסתם לשיחה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. במוסקבה טענו כי השיחה נערכה בצל "היסטריה ופחד מפני פלישה רוסית בלתי נמנעת". לדבריהם, הדיווחים על הפלישה הגיעו ל"שיאי אבסורד" וכי רוסיה עדיין בוחנת את הצעת ארצות הברית לניסיון להגיע לפתרון דיפלומטי.

מהבית הלבן נמסר כי בשיחה בין שני המנהיגים, איים ביידן על פוטין כי "אם רוסיה תפלוש לאוקראינה - התגובה תהיה מהירה ונחרצת". במהלך השיחה, המשיך ביידן והזהיר כי "פלישה רוסית תוביל לסבל רחב היקף ותפגע במעמד של רוסיה". גורם אמריקני בכיר אמר לאחר השיחה כי הניבה שינוי משמעותי וכי לא ברור בשלב זה אם רוסיה תבחר בדרך דיפלומטית לפתרון המשבר או תמשיך בפעולות צבאיות.

חיילים אמריקנים מגיעים לפולין
חיילים אמריקנים מגיעים לפולין | צילום: רויטרס

מוקדם יותר שוחח הנשיא הרוסי גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, שאמר לפוטין כי ההסלמה והמתיחות לא מאפשרת דיאלוג כן. הנשיא הרוסי טען כי כל השמועות על פלישה הן בגדר ספקולציה פרובוקטיבית. לפי הודעת ארמון האליזה, השיחה נמשכה כ-90 דקות.

מוקדם יותר היום, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען כי ההצהרות על פלישה קרובה של רוסיה למדינות זורעות פאניקה ודרש לראות הוכחות שמצביעות על פלישה. "כל המידע שמופץ רק יוצר בהלה ולא מסייע לנו", אמר הנשיא האוקראיני. "אם למישהו יש מידע שמצביע במאה אחוז על פלישה - שיעביר אותו לנו".