הרשימה השחורה: הנשיא ביידן בין האמריקנים שכניסתם לרוסיה נאסרה - לכל החיים

גם מזכיר המדינה בלינקן ומזכיר ההגנה אוסטין נכללים בין 963 האנשים שהרוסים אוסרים עליהם להיכנס למדינתם, בעקבות מה שהם מכנים "פעילות עוינת של ארה"ב", לאחר הגינוי העולמי לה זכתה רוסיה בשל הפלישה לאוקראינה. כמה מהאישים ברשימה לא היו יכולים להגיע לרוסיה בכל מקרה - מכיוון שהם מתים

Avbfry
נשיא ארה"ב ביידן ונשיא רוסיה פוטין | צילום: רויטרס

רוסיה פרסמה אמש (שבת) רשימה של 963 אמריקנים שכניסתם למדינה אסורה לכל החיים, ביניהם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ובכירים נוספים. בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח כי ברוסיה אמרו שימשיכו להגיב נגד מה שהם מכנים "פעילות עוינת של ארה"ב", בעקבות הגינוי העולמי לה זכתה רוסיה בשל הפלישה לאוקראינה.

האיסורים שהוטלו על האמריקנים, בהם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר וראש ה-CIA ויליאם ברנס, הם בעיקרם סמליים, והגיעו ביום בו ביידן חתם על חבילת תמיכה המספקת כמעט 40 מיליון דולרים בסיוע לאוקראינה.

U.s. Russia Summit In Geneva
נשיא ארה''ב ביידן ונשיא רוסיה פוטין בפסגה המדינית בז'נבה, כשבועיים לפני פרוץ המלחמה | צילום: רויטרס

כמה מהאישים ברשימה לא היו יכולים להגיע לרוסיה בכל מקרה - מכיוון שהם מתים. בין היתר נכללים ברשימה ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות לשעבר, שמת באוגוסט 2018, והארי ריד, שכיהן כמנהיג הרוב בסנאט בין השנים 2015-2007 ומת בדצמבר אשתקד.

כזכור, בחודש שעבר אסר משרד החוץ הרוסי על ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון להיכנס למדינה, בנוסף לבכירים נוספים בממשלתו, ונמסר כי ההחלטה התקבלה "לאור הפעולה העוינת חסרת התקדים של ממשלת בריטניה".