בזמן שהרוסים ממשיכים להפגיז: השיחות עם אוקראינה התחדשו

ראש העיר חרסון הודיע כי נפלה לידי הרוסים שהשתלטו על מבנה השלטון המחוזי • האו"ם: 752 אזרחים אוקראינים נהרגו במלחמה נגד רוסיה • נזק כבד נראה בפאתי קייב וחרקוב בגלל הפגזות רוסיות • בית הדין הבינלאומי פתח בחקירה נגד רוסיה • עדכונים שוטפים

בקצרה:

המלחמה באוקראינה נכנסה ליום ה-8, כאשר גם במהלך הלילה (חמישי) המשיכו הכוחות הרוסיים להסב נזק רב לערים אוחטירקה וחרקוב במסגרת הפגזות. במקביל ולאחר קרבות קשים בין הכוחות האוקראינים לצבא הרוסי הפולש, ראש העיר חרסון הודיע כי עיר הנמל הדרומית נפלה לידי רוסים, וכי כעת הם שולטים על כ-300 אלף תושבי האזור. לדברי ראש העיר, ברחבי העיר קוברים את קורבנות התקיפה הרוסית בקברי אחים. בד בבד, הכוחות הרוסיים ממשיכים להפציץ את הבירה קייב ביתר שאת.

לפי הערכות האו"ם, 752 אזרחים אוקראינים נהרגו במלחמה שחוללו הרוסים במדינתם. כמו כן, כמיליון אוקראינים הפכו בשבוע החולף של הקרבות לפליטים: "בתוך 7 ימים ראינו מיליון פליטים אוקראינים שנמלטים למדינות השכנות", אמר נציב הפליטים של הארגון. דבריו של הנשיא זלנסקי: "הצבא שלנו עושה הכל כדי לשבור את האויב. כמעט 9,000 רוסים נהרגו בשבוע אחד. במחוז ניקולייבסק, הכוחות הכובשים (רוסים) משתמשים בעשרות מסוקים כדי לחלץ את ההרוגים והפצועים - רובם בני 19 עד 20".

בד בבד, הלחץ המדיני על רוסיה מתגבר, כאשר אמש העצרת הכללית של האו"ם הצביעה על גינוי הפלישה הרוסית וקראה להפסיקה, כשישראל תמכה. במקביל, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח אמש עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, ולאחר מכן גם על מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין.

[timeline id="1689" name="מלחמה באוקראינה - יום 8 "]