אוקראינה מכחישה דיווח על העברת כוחות צבא רוסיים לגבולותיה

משרד ההגנה האוקראיני הכחיש את הדיווחים בכלי תקשורת על העברת ציוד צבאי רב לגבול עימה, זאת לאחר שתמונות לווין אמריקניות חשפו הצטברות מאסיבית של כוחות רוסיים בשטחי כינוס סמוך לגבול

תמונות לווין של כוחות צבאיים רוסיים ליד הגבול עם אוקראינה
תמונות לווין של כוחות צבאיים רוסיים ליד הגבול עם אוקראינה | צילום: Maxar Technologies

משרד ההגנה האוקראיני הכחיש היום (שני) את הדיווחים לפיהם רוסיה העבירה לגבול המדינה כוחות צבא גדולים, בהם ציוד צבאי רב וכלי נשק שונים, זאת לאחר שתמונות לווין אמריקניות חשפו בניית כוח צבאי חריג בגבול, דבר שעורר דאגה ברחבי העולם לגבי תוכניותיה של רוסיה. "לא זיהינו תנועה חרגיה בכוחות הרוסיים", נמסר מטעם משרד ההגנה.

בתמונות לווין שצולמו על ידי חברת MAXAR, נראים יחידות ארטילריה וכוחות רגליים רבים ליד העירא הרוסית "יילנה" הקרובה לגבול עם בלארוס. לפי הדיווחים, הכוחות החלו לנוע החל מסוף ספטמבר מרחבי רוסיה, בהם יחידת העילית ה-1 של משמר הטנקים הרוסי.

מפגינים באוקראינה נגד ההסכם עם רוסיה
מפגינים באוקראינה נגד ההסכם עם רוסיה | צילום: רויטרס

במהלך החודשים האחרונים נרשמה הסלמה בין אוקראינה והקרמלין, כאשר הנשיא ולדימיר פוטין הביע כעס רב בצל בשיחות שמקיימות קייב וגאורגיה בנוגע להצטרפותן לברית נאט"ו, כשבמקביל מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין ביקר בשתי המדינות.

זמן קצר לאחר ביקורו של אוסטין, התייחס לכך הנשיא פוטין בנאומו בסוצ'י והזהיר כי "חברות רשמית של אוקראינה בברית נאט"ו עשויה לא להתממש", והוסיף כי "נוכחות צבאית בשטחה של אוקראינה הכבר בעיצומה, וזה באמת מציב איום בפני הפדרציה הרוסית, ואנחנו מודעים לכך".

בתוך כך, שר ההגנה האוקראיני, אנדריי טארן, הגיש את התפטרותו. הסיבה להתפטרותו לא ברורה והוא יוחלף על ידי סגן ראש הממשלה, אולכסיי רזניקוב.