הפלישה לבלגורוד: "אוקראינה תמכה בקבוצת המורדים הרוסים"

לאחר פלישה בת יומיים למחוז בלגורוד בשטח רוסיה עצמה, מנהיג הכוח הצבאי שפלש אליה משטח אוקראינה סיפר ל-CNN כי הפעולה הייתה באישור ואולי אף בתכנון אוקראיני. במקביל, כוח ואגנר החל בנסיגה מהעיר באחמוט במטרה להעביר אותה לידי הצבא

Whatsapp Image 2023 05 25 At 1
לוחמי המיליציה של המורדים הרוסים | צילום: רויטרס

לאחר הספקולציות סביב "הלגיון לשחרור רוסיה" שהוביל את הפלישה למחוז בלגורוד ברוסיה, היום (חמישי) מתברר כי הכוח ככל הנראה כן מקושר לצבא אוקראינה, על אף הניסיון לטשטש זאת. במקביל, לאחר שנחשף כי הצבא הפרטי בשירות רוסיה, כוח ואגנר, ספג 20 אלף אבידות - החלה נסיגתו מהעיר באחמוט.

כשבידיהם רכב משוריין שנלקח כשלל, חזרו המורדים הרוסים חברי המיליציה שפלשה לשטח רוסיה בחזרה לאוקראינה. הפלישה בסך הכול נמשכה כיומיים ובמהלכה טענו חברי הקבוצה כי הם פועלים באופן עצמאי. עם זאת, בשיחה עם רשת CNN חשף אחד ממנהיגי הקבוצה כי הפעולה הייתה באישור, ואולי אף בהכוונת האוקראינים.

Whatsapp Image 2023 05 24 At 1
לוחמי ''הלגיון לשחרור רוסיה'' | צילום: רויטרס

"כל מה שאנחנו עושים כמובן הוא בהחלטה שלנו", סיפר דניס ניקיטין, ממנהיגי הקבוצה. "אנחנו יכולים לבקש מחברינו האוקראינים סיוע בתכנון. 'מה דעתכם על זה? האם זו משימה אפשרית? האם זה יסייע למאבקה של אוקראינה או ייגרע ממנו?'".

Whatsapp Image 2023 05 24 At 1
לוחמי הלגיון לצד רכב צבאי | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 05 24 At 1
רכב צבאי שניזוק בבלגורוד | צילום: רויטרס

בתוך כך, אחד מבעלי "כוח ואגנר" הפועל כצבא פרטי בשירות רוסיה בלחימה מול אוקראינה, אמר כי הכוח החל לסגת מהעיר באחמוט שמזרח אוקראינה במחוז דונצק. העיר תועבר לשליטת הצבא הרוסי הסדיר לאחר שהכוח הוביל את כיבושה. זאת, לאחר שאיים מספר פעמים בעבר שיסיג את הכוח מהעיר בעקבות חילוקי דעות עם מוסקבה.

Whatsapp Image 2023 05 25 At 1
יבגני פריגוז'ין | צילום: רויטרס

פריגוז'ין האשים את רוסיה בעבר שאינה תומכת בצבאו ואתמול אף חשף כי 20 אלף מחייליו נהרגו בקרב על העיר באחמוט. איש העסקים הזהיר כי רוסיה עלולה לעמוד בפני מהפכה אם ראשי המדינה לא ישפרו את התנהלוךתם בלחימה. הוא טען שהלוחמים הם ילדי העניים הרוסים, בעוד ילדי האליטות "מנענעים את ישבנם בשמש".