דו"ח מודיעין בריטי: פוטין מודה בקשיים בגיוס חיילים

לאחר ההכרזה על גיוס חלקי ברוסיה ונטישת המוני גברים את המדינה, משרד ההגנה הבריטי דיווח כי בדיונים סגורים הודה הנשיא הרוסי בבעיות בתהליכי הגיוס ואמר: "עלינו לתקן את הטעיות שלנו, ולא לחזור עליהם". התקשורת האוקראינית מדווחת כי קצינים רוסים עוברים בין הבתים בשטחים שנכבשו ע"י הצבא הרוסי במזרח - ומכינים רשימות של מיועדים לגיוס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

משרד ההגנה הבריטי פירסם הבוקר (שני) את דו"ח המודיעין העדכני שלו, לפיו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם שותפיו בהמועצה לביטחון לאומי והתייחס לקשיים בגיוס אנשים ללחימה באוקראינה, עליו הכריז לפני כשבועיים. הבריטים ציטטו את דברי פוטין, ולפיהם אמר "שאלות רבות הועלו בקמפיין הגיוס הזה, ועלינו לתקן את הטעויות שלנו ולא לחזור עליהם".

עוד דיווח משרד ההגנה הבריטי כי רוסיה מגייסת כעמט בוודאות אנשים שאינם מתאימים ללחימה, וכן שתתקשה לאמן את המגוייסים החדשים שלה. בתוך כך, העיתון האוקראיני "קייב אינדיפנדנט" דיווח הבוקר כי לפי קצין מבצעים אוקראיני בדרום המדינה, גורמים רוסים רשמיים עוברים מדלת לדלת בשטחים שנכבשו על ידי הצבא הרוסי והנשיא פוטין הודיע על סיפוחם לרוסיה, ועורכים רשימות של שמות גברים המתאימים לגיוס.

ב"גרדיאן" הבריטי דווח הבוקר כי חציית הגבול מרוסיה החוצה נעשית קשה עד כמעט בלתי אפשרי, בעוד שהכוחות הרוסים בגבולות דורשים רשימה ארוכה של מסמכים, עורכים בדיקות מקיפות לרכבים, מחרימים כסף ודברי ערך אחרים ולעתים קרובות מסרבים לכלי רכב לצאת מהמדינה.

אתמול הושלם הכיבוש מחדש של כוחות אוקראינה על העיר לימאן שבמחוז דונייצק, ובעקבות כך אמר מושל מחוז לוהנסק השכן ממזרח שההתפתחות היא "גורם מפתח להמשך כיבוש-מחדש" של לוהנסק. נשיא אוקראינה זלנסקי פירסם סרטון וידאו בחשבון הטלגרם שלו, בו הוא מברך את הכוחות הלוחמים על הכיבוש המחודש של לימאן והברחת החיילים הרוסים.

שיירה רוסית בורחת מלימאן, אתמול
שיירה רוסית בורחת מלימאן, אתמול | צילום: מתוך טוויטר

חוגגים את הכיבוש האוקראיני בחרקוב
חוגגים את הכיבוש האוקראיני בחרקוב | צילום: רויטרס

בתוך כך, נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית ברוסיה, רמזאן קדירוב, המקורב לנשיא פוטין, אמר ביום שבת האחרון שעל מוסקבה לשקול התקפה גרעינית נקודתית באוקראינה, לאחר ההפסד בלימאן. על כך הגיב ראש ה-CIA לשעבר דיוויד פטרוס בריאיון לערוץ החדשות ABC וטען כי אם תתקוף רוסיה באוקראינה עם נשק גרעיני, הדבר יפעיל תגובה מצד ארצות הברית ומדינות נאט"ו.

"אתה לא רוצה להידרדר להסלמה גרעינית", אמר פטרוס, "אבל חייבים להראות אפס סובלנות לכך". פטרוס ציין כי לא דיבר עם היועץ הביטחוני האמריקני ג'ייק סאליבן על תגובת ארה"ב, אך שהוא מאמין שזה הדבר הנכון לעשות.