"רוסיה הפרה את הפסקת האש": חודש ירי המרגמות במזרח אוקראינה

שר החוץ האוקראיני טוען שירי הפגזים על ידי בדלנים פרו-רוסים במזרח המדינה הוא הפרה של הסכם מינסק שנקבע בתום משבר חצי האי קרים בשנת 2014. בינתיים, לא נלקחה אחריות על השיגורים שבוצעו לאורך היום. במקביל נראה עשן מיתמר בשגרירות רוסיה בקייב

זמן צפייה: 02:08

שר החוץ של אוקראינה, פאבל קימלקין, אמר היום (חמישי) כי רוסיה הפרה את הסכם מינסק, הסכם הפסקת האש שנקבע בתום המשבר בחצי האי קרים בשנת 2014 על ידי ירי מרגמות במזרח אוקראינה על ידי בדלנים פרו-רוסים. לאורך היום נשמעו קולות פיצוצים במזרח אוקראינה ואף אחד מהם אף נורה לגן ילדים שהיה ריק. הרוסים מנגד, טענו הבוקר שמדובר בירי מצד האוקראינים על ארבע אזורים בחבל דונבאס.

Ukrainian Border Guards Keep Watch On The Frontier With Russia In Chernihiv Region
חייל אוקראיני בגבול עם רוסיה | צילום: רויטרס

הקרמלין מסר בתגובה כי במוסקבה הזהירו ממושכות מהצטברו הכוחות האוקראינים בסמוך לגבול, וכי הם מודאגים במיוחד מההסלמה באלימות במזרח אוקראינה. על הכוחות הרוסים בבלארוס אמרו בקרמלין כי לוקח שבועות להכין את הכוחות לתרגיל, כמו גם להסיג אותם מהמקום וזה לא נעשה ביום ומקווים כי אנשים לא יאמינו לידיעות הכוזבות על פלישה חדשה מתוכננת.

Ukrainian Border Guards Keep Watch On The Frontier With Russia In Chernihiv Region
חיילים אוקראינים בגבול עם רוסיה | צילום: רויטרס

בתוך כך, סרטונים של עשן מיתמר בשגרירות רוסיה בקייב הופצו ברשתות החברתיות. על פי החשד, ייתכן שמדובר בשריפת מסמכים על ידי הסגל הרוסי במקום. הרוסים דיווחו כי התרגיל המשותף להם ולבלארוס צפוי להיגמר ביום ראשון הקרוב וטוענים כי מטרת התרגיל לא הייתה להרחיב את פריסת הכוחות הרוסים באזור.

Russian Servicemen Take Part In Military Exercises The Leningrad Region
טנקים רוסיים בתרגיל | צילום: רויטרס

כזכור, מוקדם יותר היום גורם ממשל אמריקני טען כי על אף טענותיה של רוסיה על נסיגת כוחותיה מהגבול עם אוקראינה, 7,000 חיילים נוספים הגיעו לאזור במהלך הלילה. "אנחנו יודעים שהטענות שלהם היו שקריות", אמר הגורם והוסיף כי 7,000 החיילים מצטרפים ל-150,000 שכבר הגיעו סמוך לגבול בימים האחרונים. במקביל לכך, משרד ההגנה הרוסי פרסם הבוקר סרטון בן נראים טנקים שניצבו סמוך לגבול שבים לבסיסים בתוך המדינה