מתקפת סייבר על אוקראינה: המתיחות מול רוסיה נמשכת

בצד הרוסי מתאמנים כבר יותר ממאה אלף חיילים, לקראת מה שעשוי להיות פלישה קרובה ביותר לאוקראינה, וגם בצד האוקראיני מתכוננים לאופציה צבאית. האקרים תקפו כ-80 אתרים ממשלתיים באוקראינה, ופוטין מכחיש כי הוא זה שעומד מאחורי התקיפה

זמן צפייה: 03:27

המתיחות בין רוסיה לאוקראינה ניכרת היטב בשני צידי הגבול. בצד הרוסי מתאמנים כבר יותר ממאה אלף חיילים, לקראת מה שעשוי להיות פלישה רוסית קרובה ביותר לאוקראינה, וגם בצד האוקראיני מתכוננים לאופציה צבאית.

ארצות הברית טוענת כי רוסיה מנסה לייצר לעצמה תירוץ לפלישה, באמצעות מזימה שרקחו הרוסים, שנועדה לפגוע דווקא בכוחות הרוסים והכוחות הפרו-רוסיים בחבל המחלוקת דונבאס - ואז להעליל על אוקראינה כי היא זו שפגעה בכוחות הללו, ולפלוש לאוקראינה בתגובה.

בפנטגון חוששים מאוד מהתרחיש הזה, שעלול לגרום להתממשות התסריט של פלישה רוסית. ארה"ב סבורה כי בחודש הקרוב עלול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לקבל את ההחלטה, ובינתיים מתרחשת מתקפת סייבר על כ-80 אתרים ממשלתיים של אוקראינה, כשההאקרים משאירים מאחור את המסר: "תפחדו, צפו לנורא מכל".

פוטין, כדרכו, מכחיש כי הוא זה שעומד מאחורי מתקפת הסייבר, אלא שאחרי כישלון השיחות בין רוסיה לארה"ב וחברות נאט"ו השבוע, וחוסר הנכונות האמריקנית-אירופית להיענות לדרישותיו של פוטין ולהתחייב על אי-צירופה של אוקראינה לנאט"ו, ועל אי-הצבת מערכות טילים במדינות שהיו בעבר בגוש הסובייטי, הסיכוי להגיע לפיתרון דיפלומטי למשבר הזה הולך ונמוג.