עובדת ערוץ החדשות הרוסי פרצה לשידור וקראה: "די למלחמה"

עובדת הערוץ הראשון הרוסי התפרצה בשידור חי לתוכנית החדשות הנצפית במדינה ומחתה נגד המלחמה באוקראינה: "אל תאמינו לתעמולה. הם משקרים לכם". לפי הדיווחים היא נעצרה מייד, אך מוקדם יותר פרסמה סרטון שבו הסבירה את עמדתה

זמן צפייה: 00:10

מחאה חריגה התרחשה הערב (שני) ברוסיה כאשר עובדת הערוץ הראשון, שמופעל על ידי הממשלה, פרצה לשידור עם שלט שקורא: "עצרו את המלחמה! לא למלחמה! אל תאמינו לתעמולה. הם משקרים לכם כאן". בערוץ קטעו את השידור במהרה ועל פי הדיווחים היא נעצרה.

תחילה הערוץ הרוסי הוציא הודעה לפיה "קרתה תקרית במהלך השידור" ונטען כי האישה אינה קשורה לערוץ. עם זאת, בדיווחים שהגיעו מסביבתה של האישה, ששמה הוא מרינה אובסיאניקובה, נאמר שהיא עובדת הערוץ ואף הקליטה מוקדם יותר סרטון שבו אמרה שהיא מתביישת לעבוד בערוץ התעמולה של הקרמלין.

אובסיאניקובה פרצה לתוכנית החדשות הנצפית ביותר ברוסיה ונלקחה, כאמור, למעצר בתחנת המשטרה. בסרטון שצילמה לפני התקרית אמרה: "לצערי, בשנים האחרונות עבדתי בערוץ אחד והייתי מעורבת בתעמולה של הקרמלין. עכשיו אני מתביישת בזה".

"מה שקורה באוקראינה הוא פשע ורוסיה היא התוקפת. האחריות לתוקפנות הזו היא של איש אחד: ולדימיר פוטין. אבא שלי אוקראיני, אמא שלי רוסייה והם מעולם לא היו אויבים. לא אמרנו כלום ב-2014 כשזה רק התחיל. לא הפגנו כשהקרמלין הרעיל את נבאלני. רק צפינו בשקט במשטר הלא-אנושי הזה"