רוסיה טוענת שהרגה 5 מסתננים אוקראינים בשטחה - קייב: "פייק ניוז"

הצבא הרוסי טען כי חיסל חולייה בת חמישה אנשים - שעות לאחר שהקרמלין טען כי פגז ששוגר מאוקראינה הרס עמדה צבאית בדרום העיר רוסטוב. בתוך כך, משמר הגבול האוקראיני האשים את הרשויות הרוסיות ב"פרובוקציות מכוונות" שנועדו להעלות את המתיחות בגבול

זמן צפייה: 05:35

החזית המזרח אירופית: צבא רוסיה טען היום (שני) כי חיסל חולייה אוקראינית המונה 5 בני אדם שהסתננה לדבריהם לשטח רוסיה - זאת כשעה לאחר שהקרמלין טען כי פגז ששוגר משטח אוקראינה השמיד עמדה צבאית בדרום העיר הרוסית רוסטוב. בהמשך לכך - אוקראינה דחתה את טענת רוסיה לפלישה שהובילה למותם של 5 בני אדם וכינתה את המידע "פייק ניוז".

במקביל, משמר הגבולות האוקראיני האשים היום את הרשויות ברוסיה ב"פרובוקציה מכוונת", לאחר שכאמור שירות הביטחון הרוסי טען כי פגז שנורה משטח אוקראינה השמיד עמדת שמירה רוסית בעיר רוסטוב. גופי חדשות באזור לא הצליחו לאמת את התרחשות האירוע.

Ukrainian Border Guards Keep Watch On The Frontier With Russia In Chernihiv Region
חייל אוקראיני בגבול עם רוסיה | צילום: רויטרס

בתוך כך, שר הביטחון האוקראיני, אלכסי רזניקוב, אמר היום כי "אוקראינה לא רואה נסיגה של הכוחות הרוסיים מהמוקדים הקרובים לגבולותיה". לדבריו של שר הביטחון, נכון להיום ישנם 127 אלף כוחות רגליים, כאשר יחד עם כוחות הים והאוויר סך הכוחות בגבול אוקראינה מגיעים ל-140 אלף חיילים.

כזכור, צוקדם יותר היום נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הסכים להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, במטרה להרגיע את הרוחות במשבר באוקראינה. ביידן נענה להזמנת נשיא צרפת עמנואל מקרון באופן עקרוני ובתנאי שרוסיה לא תפלוש לאוקראינה. כמה שעות לאחר מכן, בקרמלין הסתייגו: "עדיין מוקדם לארגן פסגה בין ביידן לפוטין על אוקראינה".

עוד טוענים בקרמלין כי פוטין עומד לנאום בכינוס מועצת הביטחון של רוסיה באופן מיידי, וכי "לא מדובר במפגש רגיל" וכי נשיאי ארה"ב ורוסיה יכולים לבחור לקיים שיחת טלפון בכל רגע שיידרש, וכי מפגש בין שרי החוץ השבוע הוא אפשרי.