רוסיה סילקה משטחה את סגן השגריר האמריקני; ביידן: "סיכוי גבוה לפלישה"

ברקע המתיחות בגבול והחשש מפלישה רוסית לאוקראינה בכול רגע, סגן שגריר ארה"ב ברוסיה בארט גורמן סולק משטח המדינה. ברוסיה ממשיכים להכחיש פלישה לאוקראינה אך דרשו מהאמריקנים לפנות חלק מכוחותיהם מאירופה

זמן צפייה: 04:06

שגרירות ארצות הברית ברוסיה הודיעה היום (חמישי) כי רוסיה סילקה את סגן השגריר האמריקני בארט גורמן משטחה - כך דיווח שליח חדשות 13 לאוקראינה, גיל תמרי. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לאחר מכן כי "הסיכוי לפלישה רוסית גבוה מאוד. כל האינדיקציות מצביעות על כך שרוסיה עומדת לתקוף ויש לנו כבר מידע על מבצע הטעיה של הצבא הרוסי. אין תוכנית לשיחה עם פוטין".

לאחר סילוק הדיפלומט, דווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי בשגרירות האמריקנית אמרו שתהיה תגובה לסילוקו. זמן קצר לאחר מכן הודיע משרד החוץ הרוסי כי האתר שלו נפל מסיבה לא ברורה.

דגלי ארצות הברית ורוסיה | צילום: רויטרס

הצעד מגיע לאחר הדיווחים על ירי מרגמות במזרח אוקראינה על ידי בדלנים פרו-רוסים, וברקע החשש הגובר מפני פלישה רוסית לאוקראינה. בעוד ארצות הברית והמערב עדיין נמצאים במשא ומתן מול רוסיה על מנת למנוע הסלמה, ברוסיה חזרו ואמרו כי לא מתוכננת שום פלישה לאוקראינה אך פרסמו רשימת דרישות מרחיקות לכת מהמערב.

בין היתר, רוסיה מסרה כי הרגעת הרוחות בגבול תלויה בכך שאוקראינה תיצמד להסכם מינסק, הפסקת העברת הנשק אליהם, החזרת היועצים והפסקת האימונים המשותפים של נאט"ו עם אוקראינה. בנוסף, רוסיה דורשת שארצות הברית תסיג את כוחותיה ממזרח ומרכז אירופה וכן מהמדינות הבלטיות.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שינה את תוכניותיו ונחת בניו יורק כדי להופיע היום בדיון אודות המשבר באוקראינה בכינוס מועצת הבטחון של האו"ם.