הכוכבת הרוסיה שלא מפחדת מפוטין: "תכירו בי כסוכנת זרה"

לאחר שבן זוגה הקומיקאי מקסים גלקין נכנס לרשימה השחורה של הקרמלין, זמרת הפופ הרוסית המפורסמת ביותר, אלה פוגצ'ובה, פרסמה פוסט הזדהות בבעלה: "אני מבקשת מכם לכלול אותי ברשימת הסוכנים הזרים של ארצי האהובה"

הזמרת אלה פוגצ'ובה במוסקבה
הזמרת אלה פוגצ'ובה במוסקבה | צילום: רויטרס

לאות הזדהות עם בן זוגה, הקומיקאי מקסים גלקין, זמרת הפופ הפופולרית ביותר ברוסיה מימי ברית המועצות, אלה פוגצ'ובה, יצאה היום (שני) בבקשה פומבית לקבל על עצמה את התווית של "סוכן זר" בפוסט שפרסמה ברשתות. זאת, לאחר שבעלה גינה את הסכסוך האלים בין אוקראינה ורוסיה - והוגדר בעצמו כסוכן.

השניים שהו לאחרונה בישראל. אחרי שבן זוגה הוכרז בסוף השבוע האחרון כסוכן זר, היא כתבה: "הוא פטריוט אמיתי אשר מייחל להפסקת הרג ילדינו למען מטרות הזויות". דבריה של הזמרת המפורסמת מהווים למעשה התבטאות ראשונה של כוכב פופ בסדר גודל כזה ברוסיה, המביע ביקורת פומבית על הסכסוך במזרח אירופה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

בעלה של הזמרת, גלקין, למעשה הצטרף לרשימה ארוכה של עיתונאים, פעילי זכויות אדם ומתנגדי קרמלין אחרים, כשסומן בשבוע שעבר כ"סוכן זר" בשל התנגדותו למלחמה. בפנייה למשרד המשפטים הרוסי, מסרה פוגצ'בה ל-3.4 מיליון עוקביה באינסטגרם: "אני מבקשת מכם לכלול אותי ברשימת הסוכנים הזרים של ארצי האהובה, מפני שאני מבטאת סולידריות עם בעלי, שהוא אדם ישר ואתי, פטריוט רוסי אמיתי ובלתי מושחת, שרק מייחל לשגשוג, שלום וחופש ביטוי במולדתו". לדבריה, בעלה רצה "להביא להפסקת התמותה".

פוגצ'בה בת ה-73, שמכרה יותר מ-250 מיליון תקליטים לאורך הקריירה שלה, הפכה לפופולרית במיוחד במהלך התקופה הסובייטית, ונשארה כך במשך יותר מ-55 שנים. גלקין, מגיש טלוויזיה המתגורר כיום בחו"ל, מתח לא פעם ביקורת על המלחמה באוקראינה.

כלי תקשורת ברוסיה מסרו כי פוגצ'בה עזבה את המדינה לאחר שהחלה הפלישה בפברואר האחרון. עם זאת, היא נראתה במוסקבה בהלווייתו של המנהיג הסובייטי לשעבר, מיכאיל גורבצ'וב, ב-3 בספטמבר.