עוד שיא נשבר: חולצה של ג'ורדן נמכרה ביותר מ-10 מיליון דולר

החולצה של השחקן האגדי ממשחק הפתיחה בסדרת גמר ה-NBA בשנת 1998 מול יוטה נמכרה ב-10.1 מיליון דולר, 800 אלף דולר יותר מהשיא הקודם למכירת ציוד לבוש ספורטיבי עבור חולצתו של מראדונה ממונדיאל 1986

החולצה האגדית של מייקל ג'ורדן בבית המכירות
החולצה האגדית של מייקל ג'ורדן בבית המכירות | צילום: רויטרס

הוא עשה זאת שוב – והפעם במכירה פומבית: שיא חדש נשבר הלילה (שישי) במכירת ציוד לבוש ספורטיבי כשחולצתו של שחקן שיקגו בולס מייקל ג'ורדן נמכרה בסכום שיא של 10.1 מיליון דולר.

מדובר בחולצה שלבש השחקן האגדי במשחק הפתיחה של סדרת גמר ה-NBA בשנת 1998 מול יוטה, הסדרה האחרונה של ג'ורדן בקבוצה שבסיומה זכתה הקבוצה באליפות שישית בשמונה שנים ושלישית ברציפות. בתום הסדרה הודיע ג'ורדן על פרישה וחזר מאוחר יותר כדי לשחק שתי עונות נוספות בוושינגטון ויזארדס.

החולצה האגדית של מייקל ג'ורדן בבית המכירות
החולצה האגדית של מייקל ג'ורדן בבית המכירות | צילום: רויטרס

החולצה של ג'ורדן שבר את שיא המכירה הפומבית הקודם לציוד לבוש ספורטיבי ב-800 אלף דולר. השיא הקודם היה עבור חולצתו של דייגו ארמנדו מראדונה בנבחרת ארגנטינה מהמשחק הזכור ביותר שלו בהיסטוריה – חצי גמר מונדיאל 1986 שבו הוא כבש עם ידו ולאחר מכן קיבל את הכינוי "יד האלוהים".

לפי הערכות קודמות, החולצה של ג'ורדן הוערכה בסכום שנע בין 5-3 מיליון דולר על ידי בית המכירות סות'ביז והיא גם עברה את הסכום ששולם עבור חולצתו של קובי בראיינט בעונת הבכורה שלו ב-NBA – 3.7 מיליון דולר.