פסיקה חריגה בארה"ב: גלולה להפסקת היריון נאסרה לשימוש

צו המניעה שניתן על-ידי בית המשפט הפדרלי בטקסס ביטל את האישור שנתן ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני) לתרופה מיפפריסטון (המשווקת כ"מפיג'ין" בישראל) - שמהווה את אחד האמצעים הפופולריים ביותר להפסקת היריון שלא באמצעות גרידה עד השבוע התשיעי להיריון

מיפפריסטון
מיפפריסטון | צילום: רויטרס

בית משפט פדרלי בטקסס הקפיא אתמול (שישי) בצו מניעה את את האישור שניתן על-ידי ה-FDA (מינהל התרופות והמזון האמריקני) לתרופה מיפפריסטון ("מפיג'ין" בישראל") - האמצעי הפופולרי ביותר לביצוע הפלות שלא באמצעות גרידה עד השבוע התשיעי להיריון.

מדובר בצעד דרמטי של בית המשפט האמריקני שכן הוא מבטל את האישור שנתן ה-FDA לשימוש בתרופה. בשל העובדה שמדובר בבית משפט פדרלי - פסיקתו חלה על כל המדינות בארצות הברית, גם באלו שבהן הפלות הן הליך חוקי. לפי דיווחים בארה"ב, צו המניעה לא ייכנס לתוקף במשך שבוע כדי לתת לממשל זמן לערער.

מפגינים נגד חוק ההפלות מול בית המשפט העליון בוושינגטון
מפגינים נגד חוק ההפלות מול בית המשפט העליון בוושינגטון | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מתח ביקורת על פסיקת בית המשפט בטקסס, ואמר כי השופט "החליף את תפקידו של ה-FDA". לשיטתו של ביידן, מדובר בתקדים, שכן מעתה "כל טיפול שאושר על ידי ה-FDA לא יהיה בטוח מפני התקפות פוליטיות ואידאולוגיות מסוג זה".

קמלה האריס, סגנית נשיא ארה"ב, אמרה: "הנשיא ביידן ואני נמשיך לעמוד לצד נשות אמריקה, ונגד ההתקפות הללו על חירותן ושירותי הבריאות שלהן".