ביידן, טראס וגם מודי: מנהיגי העולם מברכים לרגל ראש השנה

נשיא ארה"ב בירך את העם היהודי באיגרת בה כתב כי "ראש השנה היהודי פותח זמן קדוש של הרהור, תשובה והתחדשות". בנוסף אליו, ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ציינה בברכתה כי תבלום את האנטישמיות ותהיה חברת אמת של ישראל

Whatsapp Image 2022 09 25 At 1
ג'ו ביידן, ליז טראס ונרנדרה מודי | צילום: רויטרס

מנהיגי העולם בירכו הערב (ראשון) את הישראלים ואת היהודים ברחבי העולם לקראת השנה העברית החדשה תשפ"ג. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם איגרת, בה כתב: "עם קול השופר הנוקב ומתיקות תפוחים טבולים בדבש, ראש השנה היהודי פותח זמן קדוש של הרהור, תשובה והתחדשות. זמן לעצור ולהסתכל פנימה. במהלך ימי היראה הללו, יש לנו הזדמנות לשאול איזה סוג של אדם אנחנו רוצים להיות וכיצד נמדדנו".

"ג'יל ואני מאחלים איחולים חמים לכל החוגגים את ראש השנה בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם", הוסיף הנשיא האמריקני, "יהי רצון שתפילותיכם תישמעו ואמונתכם תתחדש - ושכולנו נרשם בספר החיים. שנה טובה". כמו כן, השנה יחגגו לראשונה את ראש השנה היהודי בבית הלבן.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בנוסף לנשיא ביידן, גם ראש ממשלת בריטניה הנכנסת, ליז טראס, כתבה ברכה לקראת החג וציינה: "כראשת הממשלה החדשה אני בנחישות אבלום את האנטישמיות, אהיה חברת אמת של ישראל ותמיד אהיה לצידכם".

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי צייץ בחשבון הטוויטר שלו ברכה בה כתב בעברית: "מאחל לידידי יאיר לפיד, לאזרחי ישראל, והעם היהודי בכל העולם ברכות לבביות לרגל חג ראש השנה. אני מאחל ששנה זו תהיה שנה של בריאות טובה, שלום ושגשוג לכולם. שנה טובה!".

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי | צילום: רויטרס

הנשיא הסרבי, אלכנסדר ויצ'יץ', כתב גם הוא בחשבון הטוויטר שלו ובירך: "אני מאחל לחברינו היהודים ולמשפחותיהם שנה טובה עם תקווה שיחד נשמור ונחזק את השותפות העמוקה בינינו. יש לכם, ותמיד יהיו לכם, חברים טובים בסרביה. שנה טובה וחג שמח!".

בנוסף, גם נשיאת הונגריה, קטלין נובק, בירכה לרגל החג וכתבה: "הונגריה מעריכה מאוד את המסורות היהודיות השורשיות שלה, את הקהילה היהודית המתגוררת בהונגריה, כמו גם את השותפות שיש לה עם ישראל. שנה טובה!".