רומניה: המשטרה התעלמה משיחותיה של הנערה החטופה - והיא נרצחה

בת ה-15 שנחטפה התקשרה 3 פעמים ומסרה פרטים לגבי המיקום בו הייתה - אך הרשויות החלו לפעול רק 19 שעות אחר כך. איון בודה, מפכ"ל משטרת רומניה, פוטר בתגובה לסערה הציבורית סביב המקרה

זמן צפייה: 02:32

מפקד משטרת רומניה הודח אתמול (שבת) מתפקידו על רקע מחדל חמור במיוחד, לאחר שנערה בת 15 שנחטפה והתקשרה לשירותי החירום במשך שעות ארוכות לא קיבלה מענה - ונרצחה. הנערה, ששמה אלכסנדרה, הצליחה להתקשר שלוש פעמים למשטרה ולספק להם מידע על המקום שבו הוחזקה, אך השוטרים לא הגיעו.

בעקבות האירוע, שעורר סערה ציבורית נרחבת, פיטר כאמור שר הפנים ניקולה מוגה את מפכ"ל המשטרה, איון בודה. בהודעתו אמר מוגה: "הוא פוטר משום שיש צורך באמצעים דרסטיים". היום, הודיעה ראש ממשלת רומניה, ויוריקה דנצ'ילה, כי היא שוקלת ליזום משאל עם הבוחן את החמרת הענישה על פשעים כמו רצח, אונס ופדופיליה. אתמול קראה ראש הממשלה לחקירת המשטרה ולהענשת האחראים במחדל.

ראש ממשלת רומניה, ויוריקה דנצ'ילה
ראש ממשלת רומניה, ויוריקה דנצ'ילה | צילום: getty images

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לרצח בבני ברק: אישה בת 65 נדקרה למוות – בנה נעצר

"לעג למתים, נשים ולהט"ב": בפוארטו ריקו נלחמים להדחת המושל

תל אביב: צעיר בן 23 נהרג בפיצוץ מטען ברכב בדרום העיר

אנשים מדליקים נרות מול מרכז המטה הממשלתי בבוקרשט בעקבות רצח הנערה בת ה-15
אנשים מדליקים נרות מול מרכז המטה הממשלתי בבוקרשט בעקבות רצח הנערה בת ה-15 | צילום: AP

בשיחות שביצעה למשטרה סיפקה אלכסנדרה מידע לגבי המקום שבו הוחזקה על ידי הנהג שחטף אותה בעת שתפסה טרמפ, אך הרשויות המתינו 19 שעות בטרם החלו לנסות לאתר אותה. העיכוב, כך מאמינים ברומניה, הוא שעלה לה בחייה. מפכ"ל המשטרה אף סיפר כי צעקה: "הוא מגיע, הוא מגיע", לפני שהשיחה עימה נותקה.

כשהחלה המשטרה לפעול, היא סרקה שלושה בניינים אחרים ורק אז איתרה את המקום שבו הוחזקה הנערה 12 שעות לפני הגעתם למקום. לאחר מכן, ביקשה המשטרה צו חיפוש. זאת, על אף שהדבר לא נדרש במקרי חירום במדינה. בשלב הזה, המתינה המשטרה עד לרדת הערב בכדי להיכנס לבניין.

אנשים מפגינים בבוקרשט בעקבות רצח הילדה בת ה-15
אנשים מפגינים בבוקרשט בעקבות רצח הילדה בת ה-15 | צילום: AP

בבניין נמצאו "שרידים להימצאות גופה אנושית, וכן תכשיטים שאותם ענדה אלכסנדרה", כך נמסר על ידי המשטרה הרומנית.

למחרת היום עצרה המשטרה מכונאי בן 66, גיאורגי דינקה, בחשד לסחר בבני אדם ואונס. עורך דינו אמר כי "דינקה הכיר את הנערה אך לא אשם". בתגובה למחדל ולמעצרו של דינקה, מאות בני אדם הפגינו מחוץ לביתו שבעיר קרקל.