ר"מ רומניה בוועידת איפא"ק: נקדם העברת השגרירות לירושלים

נשיא הונדורס הודיע עם פתיחת הכנס השנתי של השדולה הפרו-ישראלית בוושינגטון, כי יקדם העברת נציגות דיפלומטית לבירת ישראל. בשלושת ימי האירוע ינאמו נתניהו וגנץ

רומניה, ראש ממשלה
ראש ממשלת רומניה | צילום: רויטרס

הוועידה השנתית של איפא"ק - השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני נפתחה היום (ראשון) בוושינגטון. עם פתיחת הוועידה, רומניה והונדורס הודיעו שיקדמו פתיחת שגרירות של מדינותיהן בירושלים. ראש הממשלה נתניהו נחת בבירה לקראת נאומו שיתקיים ביום השלישי של הכנס. יו"ר "כחול לבן" בני גנץ נחת בארצות הברית בסוף השבוע, וינאם באירוע עוד הערב.

במהלך הכנס יישאו דברים גם בכירים בממשל האמריקני מכל הקשת הפוליטית, בראשם סגן הנשיא מייק פנס, שר החוץ מייק פומפאו, מנהיג הרוב מטעם המפלגה הרפובליקנית מיטש מקונל, ומנהיגת הרוב מטעם המפלגה הדמוקרטית בקונגרס, ננסי פלוסי.

לפני המראתו אמר ראש הממשלה: "אני יוצא הלילה לוושינגטון כדי להיפגש עם הנשיא טראמפ. אני אודה לו על ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן. אני אשוחח איתו על המשך המאבק המשותף שלנו בתוקפנות של איראן. הצעדים שלנו רק יתגברו".

עוד כתבות בנושא: 

ר"מ ניו זילנד: בעקבות הטבח - נאסור על החזקת רובי סער

 

 

נאומו של נתניהו יתקיים ביום שלישי על אף הגינוי החריג שמתחה השדולה על מאמציו לאיחוד בין מפלגת הבית היהודי למפלגת עוצמה יהודית, בחודש שעבר. הוועד היהודי האמריקני כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ראוי לגנות את ההשקפות של עוצמה יהודית וכי הן לא משקפות את ערכי הליבה, שהם היסודות של מדינת ישראל". עוד נכתב כי נשקפת סכנה מההיתכנות הפוטנציאלית של המפלגה להצליח להשיג מספיק קולות כדי להיכנס לכנסת, ולהפוך לחלק אינטגרלי מהקואליציה בישראל.

ראש הממשלה, כאמור, נחת היום בוושינגטון. מחר ייפגש נתניהו עם הנשיא טראמפ בבית הלבן, וביום שלישי במסגרת ארוחת ערב. השניים ידונו על התוקפנות האיראנית, ניסיונותיה של איראן להתבסס צבאית בסוריה וכיצד למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. כמו כן, ידונו השניים על הידוק שיתוף הפעולה בנושאי ביטחון ומודיעין. נתניהו יתארח בבלייר האוס, בית ההארחה הרשמי של נשיא ארצות הברית.

נשיא ארצות הברית טראמפ צפוי לחתום על מסמך ההכרה הרשמי ברמת הגולן במהלך ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון - כך אמר ביום שישי בכיר בממשל האמריקני לסוכנות הידיעות "רויטרס". על פי ההערכות, טראמפ יחתום על המסמך בחדר הסגלגל כשלצידו נתניהו.

אמש פורסם בחדשות 13 כי שליחים מטעמו של גנץ ניסו לקבוע פגישה בינו לבין הנשיא טראמפ - אך סורבו. נעשו מספר ניסיונות לתאם פגישה, וכולם נדחו. האמריקנים הסבירו את הדחייה בנימוקי פרוטוקול. בלשכת גנץ מכחישים את הידיעה, ובכחול לבן חוששים מהשבוע הקרוב ומקבלת הפנים החגיגית שיעניק טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו.