לראשונה בהיסטוריה: ספרד זכתה במונדיאל הנשים

נבחרת הנשים של ספרד זכתה בתואר היוקרתי לאחר ניצחון 0:1 על אנגליה במשחק הגמר שנערך באוסטרליה. אולגה קרמונה כבשה את שער הניצחון בדקה ה-29, והעניקה לנבחרתה את התואר ההיסטורי. נבחרת אנגליה תסתפק במקום השני, הישג השיא שלה

זמן צפייה: 00:21

נבחרת ספרד בכדורגל נשים זכתה היום (ראשון) בגביע העולם לנשים לאחר שגברה 0:1 על נבחרת אנגליה באצטדיון אוסטרליה שבסידני. השער היחידי במשחק נכבש בדקה ה-29 על ידי אולגה קרמונה, שהעניקה לספרד את הזכייה הראשונה שלה אי פעם בטורניר.

מונדיאל הנשים, שנוסד בשנת 1991, נערך השנה באוסטרליה ובניו זילנד. ספרד החלה את דרכה בבית ג' ודווקא התקשתה, כשלבסוף הצליחה לסיים במקום השני עם 6 נק' מעל זמביה וקוסטה ריקה, אך מתחת ליפן. בשלב שמינית הגמר הביסו הספרדיות 1:5 את שוויץ, ברבע הגמר גברו 1:2 על הולנד בהארכה, ובחצי הגמר הביסו את שוודיה באותה התוצאה. כעת קרמונה, חלוצת קבוצת הנשים של ריאל מדריד, קבעה היסטוריה עם זכייה בטורניר.

נבחרת ספרד בכדורגל נשים
נבחרת ספרד בכדורגל נשים | צילום: רויטרס

אנגליה הגיעה אל משחק הגמר לאחר שלב בתים מושלם אותו סיימה עם 9 נק'. בשלבי הנוק-אאוט הדיחו האנגליות את ניגריה, קולומביה ואוסטרליה. גם עבור אנגליה זו הייתה הזדמנות לזכות בטורניר היוקרתי בפעם הראשונה בהיסטוריה, אך הן מסתפקות במקום השני - הישג השיא שלהן.