ברקע סיום שיחות הגרעין: דיווח באיראן על שיגור כלי נוסף לחלל

סוכנות הידיעות האיראנית טענה כי משמרות המהפכה שיגרו בהצלחה לוויין המכונה "נור 2" באמצעות רקטה תלת שלבית. לפי הדיווח, הכלי נכנס למסלול שבו יקיף את כדור הארץ בגובה נמוך נמוך של 500 ק"מ

שיגור טיל באיראן
שיגור טיל באיראן (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

סוכנות הידיעות הממשלתית של איראן דיווחה היום (שלישי) כי המשטר שיגר לוויין שני לחלל, המכונה Noor 2, שנכנס למסלול נמוך של 500 ק"מ מסביב לכדור הארץ. לפי הדיווח, השיגור בוצע באמצעות רקטה תלת שלבית.

השיגור האחרון מגיע ברקע הדיווחים על סיום שיחות הגרעין בין איראן למעצמות העולם. נור פירושו "אור" בפרסית, והלוויין הראשון מסוגו ששוגר על ידי המשטר האיראני, נשלח עוד בשנת 2020 והביא לחשיפת תוכנית החלל העצמאית של איראן בפני העולם.

כזכור, רק בדצמבר האחרון סוכנות הידיעות הרשמית של איראן דיווחה כי המשטר בטהרן שיגר כלי שנועד למטרות חקר חלל. עם זאת, על פי דיווחים בעולם, השיגור היה מוצלח בחלקו, משום שהכלי שוגר לגובה של 470 ק"מ, אך לא נכנס למסלול שמקיף את כדור הארץ.

מוקדם יותר באותו השבוע התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לשיחות על הסכם הגרעין, ואמר כי לישראל יש שתי מטרות - אחת מהן היא לגלגל את איראן אחורה, והשנייה היא לשמור שלעולם היא לא תוכל לפרוץ לכדי נשק גרעיני. "אנחנו לא דובי לא לא", אמר בנט, "אנחנו פועלים באופן ענייני, ובשונה מאחרים אנחנו לא מחפשים לריב, אלא מחפשים להביא תוצאה. בסופו של דבר יכול להיות הסכם טוב".