"כמו פרק של מראה שחורה": רובוטים-שוטרים בשדה התעופה בסינגפור

אחרי למעלה מחמש שנות ניסויים, המשטרה בסינגפור החלה להשתמש ברובוטים שמסיירים בשדה התעופה הבינ"ל בצ'אנגי, אשר נחשב לאחד משדות התעופה הטובים בעולם. הרובוטים הם חלק מתהליך טכנולוגי ענק שעוברת סינגפור, במסגרתו הרשויות כבר משתמשות ברובוטים דמויי כלבים ומנקי רחובות

רובוט המסייר בשדה התעופה בסינגפור
רובוט המסייר בשדה התעופה בסינגפור | צילום: מתוך טוויטר

על אף שסינגפור היא מדינה עם פחות משש מיליון נפשות, היא נחשבת לאחת המתקדמות בעולם ברמה הטכנולוגית. היום (ראשון) נחשף כי בתקופה האחרונה החלו לצוץ בשדה התעופה הבינ"ל צ'אנגי במדינה רובוטים, אשר עוזרים לכוחות השיטור בשדה באכיפת החוק, ודואגים לסדר בשדה.

הרובוטים החדשים אשר ממשלת סינגפור הציבה בשדה התעופה, הגיעו לאחר חמש שנות ניסוי ונבנו על מנת לסייע לשוטרים בשגרה. בכל אחד מהם יש רמקולים עם מספר מסרים, מצלמות ב-360 מעלות ועל אף שהם בנויים לגובה מטר ושבעים בלבד, בעת צורך הם יכולים "להתמתח" עד לגובה 2.3 מטרים, כך שבלתי אפשרי להתעלם מנוכחותם.

"זה נראה כמו משהו מתוך סרט, או מהסדרה מראה שחורה", סיפר סם סוואנק, תייר אמריקאי המבקר בסינגפור והמשיך: "ללא ספק הרובוטים הללו מרשימים ובטוח אי אפשר שלא לשים לב אליהם. הם לא נראה כאילו שווה להתעסק איתם זה בטוח".

זו לא הפעם הראשונה שבמדינה האסייתית משתמשים בדרכים יצירתיות ברובוטים. לאורך מגפת הקורונה הממשלה השתמשה ברובוטים דמויי כלבים על מנת לשמור על ריחוק חברתי, בנוסף לכך שמשנת 2018 רובוטים שעוסקים בניקוי רחובות כבר לא נחשבים למראה חריג בסינגפור.