ריבלין פנה לנשיא צרפת: "אין ולא תהיה סלחנות לאנטישמיות"

לאחר שבית המשפט העליון בצרפת פטר מאחריות את רוצח היהודיה ממוצא צרפתי, שרה חלימי, פנה הנשיא למקרון: "מחזק את עמדתך המוסרית והמשפטית ואת נחישותך להגיש תיקון לחוק"

ראובן ריבלין ונשיא צרפת
ראובן ריבלין ונשיא צרפת | צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר היום (רביעי) אגרת אל נשיא צרפת, עמנואל מקרון, באשר להחלטת בית המשפט העליון הצרפתי על אי כשירותו המשפטית של רוצחה של היהודיה ממוצא צרפתי, שרה חלימי. רוצחה של חלימי, קבילי טראורה, עישן קנאביס לפני הרצח ולכן החליט בית המשפט כי אינו היה אחראי למעשיו בעת הרצח בשל השפעת הסם. 

בכוונתו של הנשיא מקרון לקדם חוק לפיו השפעת סמים לא תהווה הגנה מפני מיצוי הדין. ריבלין הודה למקרון וכתב: "תגובתך המהירה והחד משמעית, מעבירה מסר ברור למשפחת הקרבן ולצרפת כולה שיש לקות בנוסח החוק - לקות שאפשרה לרוצח המתועב לחמוק ממשפט צדק ומעונש. אני מחזק את עמדתך המוסרית והמשפטית ואת נחישותך להגיש תיקון לחוק העונשין" 

ריבלין הדגיש כי "אין מחלוקת על העובדות ולפיהן ד"ר שרה חלימי הייתה קורבן לרצח מתועב בידי רוצח אכזרי על רקע היותה יהודייה. יש לעשות הכול על מנת לשלוח מסר ברור לפיו אין ולא תהיה סלחנות לאנטישמיות חולנית בזויה ולתקיפת יהודים על רקע מוצאם ודתם".