ריבלין בשטח המפורז הקוריאני: "רגשות מעורבים של פחד ותקווה"

נשיא המדינה ביקר באזור המפורז בין קוריאה הדרומית לקוריאה הצפונית וחתם על קיר לבנים במקום המוקדש למנהיגי העולם. חברי המשלחת הישראלית חתמו על שורת הסכמים לשיתוף פעולה אקדמי

זמן צפייה: 04:25

נשיא המדינה ראובן ריבלין סייר היום (רביעי) באזור המפורז (DMZ) בין קוריאה הדרומית לקוריאה הצפונית. הוא חתם על קיר הלבנים הבנוי במקום, עליו חותמים מנהיגי העולם כאשר הם מגיעים לביקור באזור. לצד הלבנה עליה חתם ריבלין, הותירו הדרום קוריאנים לבנה ריקה שהוקדשה לאשתו המנוחה של הנשיא, נחמה, ועליה נכתב שמה.

במהלך הסיור שמע הנשיא תדרוך של הכוחות הפועלים באזור, סייר על קו הגבול באזור ביתן כוחות האו"ם המוצבים במקום וקיים תצפית על קוריאה הצפונית. "ביקור בלתי נשכח בשטח המפורז הקוריאני, שעורר רגשות מעורבים של פחד ותקווה. תצפתנו לעבר קוריאה הצפונית וסיירנו לאורך הגבול, כשהחיילים האמריקניים במקום חולקים עמנו את התובנות המרתקות שלהם לגבי משימתם", סיפר ריבלין.

"אני מלא הערצה לאנשי קוריאה הדרומית ולמאמציהם לקדם שלום בחצי האי הקוריאני. יבוא יום והתקווה הזו תמומש", צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר שלו.

נשיא המדינה ריבלין מסייר באיזור המפורז בין דרום וצפון קוריאה
נשיא המדינה ריבלין מסייר באיזור המפורז בין דרום וצפון קוריאה | צילום: קובי גדעון / לע״מ

מוקדם יותר היום חתמו חברי המשלחת האקדמית הישראלית שהתלוותה לריבלין בביקורו על שורת הסכמים לשיתוף פעולה אקדמי עם מקביליהם הקוריאנים. המזכרים נחתמו במסגרת כנס נרחב בנוכחות סגנית ראש הממשלה ושרת החינוך הדרום קוריאנית יו יואן-הא ובהשתתפות יו"ר הות"ת פרופ' יפה זילברשץ העומדת בראשות המשלחת האקדמית הישראלית. ההסכמים שנחתמו כוללים תכניות לעידוד חילופי סטודנטים, מחקרים משותפים ושת"פ בתחומים כמו חדשנות, יזמות וננו-טכנולוגיה.