ביידן לריבלין: "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי"

הנשיא נועד עם נשיא ארצות הברית בבית הלבן ושוחח עמו על הסכם הגרעין ועל הקשר בין המדינות: "המחלוקות לא יסכנו את היחסים בינינו". ביידן אמר בפגישה כי הוא מצפה להיוועד גם עם בנט בקרוב

זמן צפייה: 06:23

נשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין נועד הערב (שני) עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן בוושינגטון, זאת שבועות ספורים לפני שיפנה את מקומו לנשיא הנכנס יצחק הרצוג. במהלך הפגישה, אמר ביידן לריבלין כי "לאיראן לא יהיה נשק גרעיני במשמרת שלי" וכי הוא מצפה לפגוש את ראש הממשלה נפתלי בנט בקרוב.

מנגד, אמר ריבלין לביידן כי "לידידים שכמותנו יכולות להיות מחלוקות מפעם לפעם, אך אלה לעולם לא יסכנו את היחסים ההדוקים שלנו. המשימה המשותפת שלנו חוצה את הגבולות המפלגתיים והפוליטיים. גם כשהנהגה משתנה, המחויבות שלנו, אומה לרעותה, נותרת איתנה".

"אני שמח מאוד להיות כאן שוב", הוסיף ריבלין, שהדגיש עד כמה עמוקים יחסי החברות שבין ישראל לארה"ב. "הקשרים היחודיים בין שתי האומות שלנו היו מאז ומתמיד מבוססים על הערכים המשותפים שלנו, ערכי הדמוקרטיה והליברליות. אנחנו שותפים, ידידים, שלומנו קשור בשלומכם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "נתמוך בחוק האזרחות אם הקואליציה תקדם את חוק ההגירה"

משרד הבריאות משנה מדיניות: מאשר לקופות לחסן גם ילדים מחלימים

הנאשם ברצח ווישניאק יישלח לאשפוז פסיכיאטרי: "סובל מהזיות"

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן ונשיא המדינה ראובן ריבלין
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן ונשיא המדינה ראובן ריבלין | צילום: חדשות 13

בפגישה, שבה לקחו חלק בין היתר גם סגנית מזכיר המדינה וונדי שרמן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן והמתאם למזרח התיכון ולצפון אמריקה בארט מק'גרק, העניק ריבלין לביידן מטבע מתקופת המרד היהודי הראשון נגד רומא.

"אני יודע שביטחון ישראל, רווחת אזרחי ישראל כמו גם רווחתם של יהודי ארה"ב, קרובים אל ליבך מאוד אדוני הנשיא", סיכם ריבלין. "בשם העם בישראל אני מודה לך ולעם האמריקני על התמיכה הבלתי מסויגת שלך בישראל ועל פועלך למען ביטחון ישראל".