בצל הסקרים שחוזים מפלה למפלגתו: סונאק הכריז על בחירות בבריטניה

בהצהרה שנשא מחוץ למעונו הרשמי ברחוב דאונינג 10, לאחר שנודע על בלימת האינפלציה בממלכה, ראש ממשלת בריטניה הכריז על בחירות בזק - שייערכו ב-4 ביולי. בינתיים המפלגה השמרנית צונחת בסקרים - שחוזים ניצחון למפלגת הלייבור

רה"מ בריטניה רישי סונאק
רה"מ בריטניה רישי סונאק | צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק הכריז הערב (רביעי) על בחירות בזק שיערכו בממלכה ב-4 ביולי, בהצהרה שנשא מחוץ למעונו הרשמי ברחוב דאונינג 10, בגשם שוטף - ובצל הסקרים שחוזים תבוסה היסטורית למפלגה השמרנית בראשותו. "הגיעה השעה של בריטניה לקבוע את עתידה", הכריז.

סונאק התבקש לאחרונה על-ידי גורמים שונים לקיים בחירות, אך התנגד עד כה לחשוף את תוכניותיו בנושא. היום, לאחר שהורכז מוקדם יותר כי שיעורי האינפלציה בבריטניה נבלמו, ראש הממשלה שינה את תוכניותיו. עם זאת, למרות התקווות שהוא תולה בשיפור מצב הכלכלה, סונאק ומפלגתו צפויים כאמור לאבד את השלטון.

לנוכח תמונת המצב שמתקבלת בסקרים, ההכרזה על בחירות מתקבלת בברככה על-ידי מפלגת הלייבור באופוזיציה, בראשותו של קיר סטרמר - ששואף לכבוש את תפקיד ראש הממשלה.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק מכריז על בחירות, מחוץ למעון הרשמי, בגשם שוטף
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק מכריז על בחירות, מחוץ למעון הרשמי, בגשם שוטף | צילום: רויטרס

סונאק מצידו מקווה כי קמפיין מוצלח יוכל לשנות את פני הדברים, לפגוע בלייבור ולהביא להמשך שלטון המפלגה השמרנית, שאחזה בשלטון ברצף מזה 14 שנים - במהלכם בריטניה פרשה מהאיחוד האירופי והתמודדה עם מגפת הקורונה ועם משבר יוקר מחיה.

רה"מ בריטניה רישי סונאק
צילום: רויטרס
רה"מ בריטניה רישי סונאק
צילום: רויטרס

סונאק הוא ראש הממשלה השמרני החמישי שמכהן מאז 2010, ובמהלך קמפיין הבחירות הוא צפוי לשים במרכז הבמה את סוגיית ההגירה הבלתי חוקית לבריטניה, ולהדגיש במיוחד את החקיקה שעברה על-ידי המפלגה השמרנית, אשר מאפשרת לגרש מבקשי מקלט בחזרה לרואנדה.