יצא לצוד קרנפים, הותקף בידי פיל - ונאכל על ידי להקת אריות

גולגולת ומכנסיים הם השרידים היחידים שאיתרה המשטרה, לאחר שעל פי החשד הצייד ועמיתיו נכנסו ללא אישור לפארק קרוגר בדרום אפריקה כדי ללכוד קרנפים באופן בלתי חוקי

 קרנף לבן
קרנף לבן | צילום: רויטרס

רק גולגולת ומכנסיים נותרו אחרי שאדם שלפי החשד התכוון לצוד קרנפים באופן לא חוקי הותקף למוות על ידי פיל ואז נאכל על ידי להקת אריות בפארק הלאומי "קרוגר" בדרום אפריקה.

התקרית התרחשה בשבוע שעבר כשהחשוד נכנס ללא אישור לפארק הלאומי עם ארבעה נוספים במטרה לצוד קרנפים, לפני הצהרת שירותי הפארק, כשלפתע הגיע פיל, תקף את הצייד והרג אותו. שותפיו סיפרו שהם נשאו את גופתו לדרך כדי שעוברי אורח יוכלו למצוא אותה בבוקר למחרת. לאחר מכן, לפי המשטרה, הם נעלמו מהפארק.

מכנסיו של הצייד שנהרג
מכנסיו של הצייד שנהרג | צילום: SA police srvice

משפחתו קיבלה את הבשורה על מותו ביום שלאחר מכן על ידי שותפיו, ומשלחת חיפוש יצאה לאתר את הגופה. נערכו סיורים קרקעיים באמצעות ריינג'רים וסיורים אוויריים באזור. ביום חמישי בבוקר, לאחר שהוזעק סיוע קרקעי נוסף, הצליחו השוטרים למצוא את שרידי הגופה. "לפי האינדיקציות, להקה של אריות טרפה את שרידיו והשאירה את גולגולתו ומכנסיו בלבד", נמסר מהפארק.

גלן פיליפס, מנהל הפארק, הביע את תנחומיו למשפחת האיש והוסיף: "הכניסה לפארק באופן לא חוקי ובצורה רגלית היא לא צעד חכם, יש בכך הרבה סכנות והתקרית הזאת היא ראייה לכך. העציב אותי לראות את בנותיו של המנוח מתאבלות על אובדן אביהן, וגרוע מכך, שהיה ניתן לשחזר רק חלק קטן מגופתו".

שלושה מהשותפים למסע הצייד הבלתי חוקי נעצרו ברביעי על ידי המשטרה המקומית שממשיכה לחקור את המקרה. החשודים הנוספים הגיעו לבית המשפט ביום שישי כדי לעמוד בפני אישומים של אחזקת נשק ותחמושת ללא רישיון, ניסיון לצייד והסגת גבול. הם עוכבו למעצר והשבוע יערך דיון נוסף בעניינם.

כלי נשק שנמצאו אצל הציידים
כלי נשק שנמצאו אצל הציידים | צילום: SA police srvice