דוח חושף: כמה באמת שווה הנשיא טראמפ?

לאחר שסירב לחשוף את דוחות המס שלו, המשרד לאתיקה ממשלתית פרסם דוח אחר בן 98 עמודים החושף את הרווחים וההפסדים של דונלד טראמפ בשנת 2016

"שווה לפחות 1.1 מיליארד". טראמפ (רויטרס)

המשרד לאתיקה ממשלתית בארה"ב פרסם הלילה (שבת) דוח המרכז את רווחיו, השקעותיו וחובותיו של הנשיא האמריקני - ומתבסס על נתונים שטראמפ עצמו העביר. מהדוח עולה כי עיקר הרווחים של טראמפ מאז תחילת 2016 ועד עכשיו הגיעו מאימפריית הנדל"ן הנמצאת בבעלותו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

מהדוח הכולל 98 עמודים עולה כי כי שוויו של טראמפ מוערך בלפחות 1.1 מיליארד דולר. למרות שהוא מהווה את הדיווח המקיף ביותר על מצבו הכלכלי של טראמפ מאז נבחר לנשיא ארה"ב, הדוח לא נוקב במדויק בהיקף הנכסים וההלוואות של טראמפ, ועל כן לא ניתן לדעת מהדוח מה מצבו הפיננסי המלא של טראמפ. כך למשל מספר נכסים מוערכים בטווח של בין מאה אלף למיליון דולר, וחלקם מצוינים בעמימות ככאלו המניבים "רווח של יותר מ-5 מיליון דולר".

מהדוח עולה כי בשנת 2016 ובחודשים הראשונים של השנה הנוכחית הרוויח הנשיא האמריקני סכום כולל של 598 מיליון דולר, אך במקביל הוא נמצא בחוב של 320 מיליון דולר, מהם 130 מיליון ל"דוייטשה בנק" הגרמני.

הבחירות לנשיאות ארה"ב וניצחונו השפיעו באופן מעורב על הרווחים שהניבו נכסי הנדל"ן של טראמפ. כך לדוגמה, אחוזתו במאר א-לאגו הפסידה בתקופה הזו לבדה 37 מיליון דולר, זמן ש"מלון טראמפ" הממוקם בוושינגטון הבירה דיווח על הכנסות של 19.7 מיליון דולר.

הדוח מהווה הקלה מבחינתו של הנשיא האמריקני, וזאת משום שהוא הוכיח בבירור כי הוא מכר את כל המניות הקשורות לנכסים שיכלו להציב אותו במצב של ניגוד עניינים כפי שטען מספר פעמים. עם זאת, הדוח עדיין לא מציין את החזרי המס של טראמפ שנותרים חסויים ועל כן לא ניתן לדעת מה גובה המס שהוא שילם על אותן הכנסות שדווחו בדוח.