לשקר אין רגליים: זייפה את קורות החיים שלה - ונשפטה לשנת מאסר

בית המשפט באוסטרליה הרשיע את ורוניקה תריו לאחר ששיקרה בנוגע לעברה התעסוקתי, השכלתה וכן העסיקה את אחיה במשרד הממשלתי. עוד דווח שהשתמשה בתמונה של קייט אפטון בפרופיל הלינקדאין שלה

ראיון עבודה, אילוסטרציה
ראיון עבודה, אילוסטרציה | צילום: shutterstock / אימג'בנק

בית משפט מחוזי באוסטרליה גזר (אתמול) עונש מאסר של שנה על אישה ששיקרה בקורות החיים שלה, והפכה אותם לנוצצים וטובים יותר על מנת להתקבל למשרה יוקרתית.

ורוניקה הילדה תריו, בת 46, הורשעה בסעיפים של מרמה, הונאה ושימוש לרעה במשרדים ממשלתיים. זאת, בנוגע למשרה אליה הגישה משרת אחראית מודיעין בכירה, שהגיעה עם שכר מבטיח של כ-50 אלף שקלים בחודש.

תריו עבדה בתפקיד בכיר באחד ממשרד דרום אוסטרליה המסופח למשרד ראש הממשלה במשך תקופה של יותר מחודש, והרוויחה כ-80 אלף שקלים לפני שפוטרה. בבית המשפט נודע כי בקורות החיים שלה הגישה מידע שגוי אודות להשכלתה ועברה התעסוקתי. עוד עלה כי לאחר הריאיון היא העמידה פנים כי היא עצמה מעסיקה לשעבר, והעניקה לעצמה משוב חיובי במיוחד אודות העסקתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"נדרסה אישה ברכבת הקלה בי-ם": השיחה למוקד החירום • האזינו

השריפות באוסטרליה: זיהתה קואלה עולה באש – והצילה אותה • צפו

בעקבות שריפות הענק באוסטרליה: עשן כבד בכל רחבי סידני

כמו כן, לאחר שהחלה את עבודתה במשרד, קיבלה לעבודה את אחיה. זאת, למרות שגם הוא לא החזיק בקורות החיים המתאימים למשרה. עוד דווח כי בפרופיל הלינקדאין של תריו, היא השתמשה בתמונה של דוגמנית העל קייט אפטון, במקום צילום אמיתי שלה, כך דווח בחדשות "7 ניוז" במדינה.

העסקתה החלה להחשיד את עובדי המשרד והמנהלים כשבריאותה הנפשית הדרדרה זמן קצר לאחר שהחלה את העבודה. בגזר הדין, אמר השופט מייקל בויילן כי לקח בחשבון את מצבה הנפשי, אך התייחס לאופי קבלת המשרה ואמר כי הדבר "חמור", משום שכלל גם אלמנט של תכנון מקדים.

היא הודתה באישומים וקיבלה עונש של 25 חודשי מאסר, ושנת מאסר על תנאי.